Nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenvos

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Goeiemiddag!

Ben de laatste tijd met mijn PC wat op te voeren. Zopas nog een SSD schijfje gekocht en dat maakt wel al wat verschil, maar dat is nog niet alles. Ik zou graag een nieuwe grafische kaart hebben, ik ben de rommel van ATI namelijk beu.

Eerst had ik ATI maar die kaart voldeed helemaal niet aan de verwachtingen. Nadien een Nvidia gekocht en die werkte goed maar vorig jaar had ik problemen om mijn HDTV aan te sluiten op deze kaart en heb toen uit wanhoop een nieuwe grafische kaart ( opnieuw ATI ) gekocht ( die trouwens niks oploste, het bleek een slechte HDMI-kabel te zijn... ). Momenteel ben ik deze ATI beu ( al van in het begin eigenlijk ) en ik zou nu graag een andere hebben. ( Probleem met deze grafische kaart is dat ze onvoldoende presteert en de Ati Overclock functie zorgt dat het scherm constant flikkert... Ja, wat voor nut heeft het dan dat ze die mogelijkheid bieden? Het ligt niet aan OS want heb windows al vaak geherinstalleerd :) )

Momenteel heb ik ATI Radeon HD4650. Mijn oog viel op http://www.alternate.be/html/produc...E&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA ,maar ben niet meer zo goed mee met Nvidia. Zou de nieuwe kaart een merkbaar verschil opleveren?

Of zou ik beter voor deze gaan? http://www.alternate.be/html/produc...E&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA Is trager in kloksnelheid maar hoger in geheugensnelheid en heeft GDDR3... Maar ik weet het verschil er tussen niet zo goed... Graag hulp :)

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik vragen welke games je probeert te spelen met de 4650 want om nu ati als slecht presterend te bestempelen dat betwijfel ik, elk waar naar zijn geld. En de rest van de hardware is ook een beetje van belang.

Laatst bewerkt:
GTA IV vlot spelen lukt niet :)

Code:
Computer:
      Computertype                                      ACPI x64-based PC
      Besturingssysteem                                 Microsoft Windows 7 Ultimate
      OS Service Pack                                   Service Pack 1
      Internet Explorer                                 8.0.7601.17514
      DirectX                                           DirectX 11.0
      Computernaam                                      JORENVOS-PC
      Naam gebruiker                                    Joren Vos
      Aanmeld Domein                                    JorenVos-PC
      Datum / Tijd                                      2012-01-03 / 15:34

Moederbord:
      CPU Type                                          DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz (9 x 333)
      Moederbordnaam                                    8[wtwj~mt8[6Y/!(_@L8n*6 325<[6Y/!(_@L=N]J*6!8[wtwj~mt8[6Y/!(_@L8n*6!  (5 ISA, 29 VLB, 208 PCI, 33 SIMM, 114 DIMM, 34 RIMM)
      Moederbord Chipset                                Intel Eaglelake P43

Multimedia:
      Geluidskaart                                      ATI Radeon HDMI @ High Definition Audio-besturing [1002-AA38] [NoDB]
      Geluidskaart                                      Realtek ALC889 @ High Definition Audio-besturing [8086-3A3E] [NoDB]

Opslag:
      IDE controller                                    Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
      IDE controller                                    Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller
      Harde schijf                                      Corsair Force 3 SSD ATA Device  (111 GB, IDE)
      Harde schijf                                      Generic STORAGE DEVICE USB Device
      Harde schijf                                      Generic STORAGE DEVICE USB Device
      Harde schijf                                      Generic STORAGE DEVICE USB Device  (7 GB, USB)
      Harde schijf                                      ST3500320AS ATA Device  (465 GB, IDE)
      Harde schijf                                      WD My Passport 070A USB Device  (465 GB, USB)
      Optische Station                                  DVDRW 18X18X12X ATA Device
      Optische Station                                  LITE-ON DVDRW LH-20A1S ATA Device
      Optische Station                                  WD Virtual CD 070A USB Device
      SMART Status harde schijf                         OK

Partities:
      C: (NTFS)                                         114370 MB (46035 MB vrij)
      L: (NTFS)                                         476937 MB (416944 MB vrij)
      M: (NTFS)                                         476268 MB (182431 MB vrij)
      Geheugencapaciteit                                1042.6 GB (630.3 GB vrij)

Moederbord is MSI P43T-C51 (MS-7519)

En ja, van een ATI nog nooit tevreden geweest...

Hoi,

Oke, maar nu ga je weer in de budget kaartjes zoeken wat dus zelfde resultaat oplevert;);) ,ik zou op zijn minst een gtx560 nemen als je en beetje wilt gamen.

Hoi,

Oke, maar nu ga je weer in de budget kaartjes zoeken wat dus zelfde resultaat oplevert;);) ,ik zou op zijn minst een gtx560 nemen als je en beetje wilt gamen.

Zoveel geld geef ik er ook niet voor, heb bovendien in mijn behuizing echt geen plaats voor zo'n grote kaart.

Ik zou graag weten wat het belang is van kloksnelheid, geheugensnelheid en DDR en GDDR geheugen? Want ja, is het nu belangrijk om groot geheugen of hoge kloksnelheid te hebben? En DDR of GDDR geheugen?...

Zou het ook al helpen als ik mijn geheugen opwaardeer van 4GB naar 8 of 16GB? ( maximum wat moederbord aankan? )

Ik speel ook nog Multiplayer GTA San Andreas ( MTA ) , soms speel ik daar nu tegen 27 FPS...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hier is wat leesvoer misschien heb je er wat aan. en ja dan blijft gamen een beetje behelpen misschien een tweedehandse gtx 560 wat voor je? En nee meer geheugen zal niet veel helpen 16 gig zeker niet misschien iets van 6 gig maar dit zou ook moeten voldoen.

Laatst bewerkt:
Mijn huidige grafische kaart heeft GPU 650Mhz en geheugen is 400MHz... Da's langzaam.

Hoi,

Ja maar de 2 linken van je zijn niet veel beter;);)

Hmm da's dan ook wel waar, dan maar uitstellen tot nieuwe pc. Heb geen plaats om grote grafische kaarten te plaatsen :) Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan