nieuwe graka + monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi532

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je precies voor ogen hebt met die monitor en de grafische kaart. Voor “normaal” gebruik, zonder dat je echt hoge eisen stelt, is dit een goede keus.

Let even op dat de monitor geen DVI-ingang heeft, alleen maar VGA. Hoeft geen grote beperking te zijn, maar denk er even over na. Responsetijd van 5ms is heel redelijk.

De videokaart is een goede keus. De 8800 is natuurlijk nog steeds ongenaakbaar, maar de 9600 is op het moment absoluut “the next best thing”. Kan zich zowel qua prestaties als prijs meten met een Ati3870. AMD heeft overigens als reactie op het verschijnen van de 9600 serie wel aangkondigd dat de prijzen van de 3850 en 3870 verlaagd zullen worden. Misschien de moeite waar dus om het even een weekje of 2 aan te kijken, dat kan je zomaar een leuke korting opleveren.
Lees ook even HIER voor een review over de 9600

Wil je daarentegen echt performance, zal je toch wat dieper in de buidel moeten tasten. Ga dan voor een monitor met een responsetijd van 2ms, met een Dvi-ingang, en koop een Ati 3870X2 of een 8800GTS

Laatst bewerkt:
Dankje!

Ik snap het, ik ben een gamer , maar wel met een budget natuurlijk , ik zit nog in mijn vroege jaren (14 jaar) dus ik moet het geld overal van daan schapen , nu heb ik eindelijk beetje een goed lopend baantje maar goed;)

ik vond dit wel een mooie combinatie, zodat ik weet dat mijn voeding het nog trekt, 350watt AOpen voeding, Goed A-merk dus

Ik denk wel dat mijn voeding een 9600gt erbij kan trekken
ik heb nu

core 2 duo E6600
3 gig
8600gt ------------> word dan 9600gt
geluidskaartje
1 hdd
1 dvd

Zou mijn voeding dat nog trekken?
de 8600gt heeft een max verbruik van 60-80 watt en de 9600
tusssen de 80-100

Dus niet veel verschil maar ik moet het zeker weten ;)

Ik zal nog even afwachten tot de meivakantie,
Maar heb nog tips nodig, of ik een nieuwe voeding moet, want ik wil dat leiver niet

P.s. denk er ook aan dat ik van een videoseven 17 inch beeldschermpje kom en om dan ineens over te springen van een contrast van 400:1 naar 3000:1 is dat best wennen :P
en dan ook nog inch vergroting dus, maar is dat beeldscherm beetje goed voor zijn prijs?

Laatst bewerkt:
je voeding trekt dat wel.
Ik heb zelf een Core 2 Quad Q6600, 2 GB, met een 8600GTS op een 300 watt voeding, geen probleem. Maar bedenk wel dat het nu zo langzamerhand wel ophoudt hoor... als je er nog meer aan wilt veranderen in de toekomst, moet je er rekening mee houden dat er een zwaardere voeding in moet.

Die monitor, tja..... ga eens op zoek naar een review zou ik zeggen. LG heeft een reputatie op het gebeid van monitoren natuurlijk, ASUS is meer bekend van ander soort onderdelen.

Die Asus VW202S heeft wel enkel een (analoge) VGA-ingang. Nou is dat geen ramp, maar met (digitale) DVI krijg je wel beter beeld.

En 20 inch breedbeeld heeft geen zin, 19 inch of 22 inch wel!

't Is een beetje wat Jordi532 wil. Een 19'' met betere specificaties (700:1 contrastverhouding is niet veel bij die BenQ) of een 22'' met wat mindere specs.

Ja, en dat zal waarschijnlijk ook wel voldoende zijn. Maar als je een wat minder groot scherm neemt, kun je misschien een contrast van 2000:1 halen, en heb je een responstijd van 3ms en DVI.
Ik denk ook dat Jordi532 meer heeft aan een groter scherm, maar verschil in kwaliteit is er wel. :)

nee ik wil liever 19 inch en goede prestaties
want anders vraagt die grote resolutie zoveel van me pc

Maar als je een nieuwe videokaart erbij koopt, dan draait je pc op een hogere resolutie niet langzamer hoor, als je dat dacht. :)

Met een 9600GT of HD3870 of iets dergelijks, kan dat ook. Games waar de resolutie van 22 inch, 1680 x 1050, niet lekker lopen (dat zullen er niet veel zijn) kun je een lagere resolutie kiezen. Maar zoals gezegd zullen dat uitzonderingen zijn.
Maar de keuze is aan jou hoor. :)

Waarom moet ik dan bijna bij de meeste games mijn resolutie een tandje lager zette dan ? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan