nieuwe groep maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
In Outlook werkte ik vaak met contactgroepen. Nu wil ik een nieuwe contactgroep (=mailinglijst) maken in Windows Mail. Volgens de "Help" moet ik daarvoor mijn contactpersonen openen en op de knop "nieuwe contactgroep" klikken. Ik vind echter deze knop niet terug in mijn werkbalk, en vind ook geen middel om de knop toe te voegen. Hoe maak je dan een contactgroep aan in windows mail?
Hartelijk dank voor je hulp.

Hoi,

Klopt ook, in Windows Mail bestaat de mogelijkheid die jij wilt niet. Wél in Outlook uit het MsOffice-pakket.

Wat je ook zou kunnen gebruiken (daar gaat zelfs mijn voorkeur naar uit) is Windows Live Mail.
Hier kan wat jij wilt namelijk weer wél.
Je kunt daar onder contactpersonen een 'subgroep' aanmaken, waarbij je contactpersonen toevoegd en koppelt uit de hoofdlijst met contactpersonen.
Met andere woorden: je hebt (net als in Outlook) een bestand met contactpersonen.
En net als met distributielijsten en het gebruik van Categorieën kan je in Live Mail een gekoppelde subgroep maken.

Let erop dat je tijdens het installeren via de link hierboven de nodige vinkjes weghaalt (het zijn er drie (Live Search; MSN en 'Helpen verbeteren') om te voorkomen dat je die 'meuk' ook weer op je computer krijgt als je daar niet van gediend bent.

groep maken

Hartelijk dank Teun voor je reactie. Koppig als ik ben bleef ik er toch nog even op zoeken.
Zo lukt het wel in Windows Mail. Open de map contactpersonen en kies via de rechtermuisknop: "deze map aanpassen". Kies dan via het tabblad "Aanpassen" voor het type "contactpersonen". En ineens staat de knop "Nieuwe groep contactpersonen" wel in je werkbalk en kan je een groep maken net zoals vb. in Outlook.

Hartelijk dank Teun voor je reactie. Koppig als ik ben bleef ik er toch nog even op zoeken.
Zo lukt het wel in Windows Mail. Open de map contactpersonen en kies via de rechtermuisknop: "deze map aanpassen". Kies dan via het tabblad "Aanpassen" voor het type "contactpersonen". En ineens staat de knop "Nieuwe groep contactpersonen" wel in je werkbalk en kan je een groep maken net zoals vb. in Outlook.

Hoi,

... knap, want bij mij krijg ik de optie 'Deze map aanpassen' in het geheel niet in het snelmenu met de rechtermuisknop (zie bijlage)

Bijlagen

• ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 247
groep maken

Dag Teun,
In plaats van in de linkerhelft te klikken moet je in je rechtervenster klikken met je rechtermuisknop. Dan zou die optie daar wel moeten bijstaan, enfin....bij mij althans.
Hopelijk lukt het je nu wel.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan