Nieuwe harddisk geeft ook index fouten weer. Fouten nemen toe, help jij mij verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heeft mijn harde schijf last van toenemenende indexeringsfouten. Ik gebruik een Toshiba Notebook en draai daarop Windows Vista. Omdat ik in het verleden vaker een schijf met indexeringsfout had, heb ik nu ook besloten een nwe harde schijf te kopen. Echter blijkt nu ook de nieuwe hardeschijf dezelfde fouten te geven. De oude harde schijf heb ik overigens gekloond mbv Acronis (Western Digital).

Ondertussen had ik op de oude hdd al geprobeerd de fouten met chkdsk /f te repareren alsook met diverse andere programma's zoals ccleaner, diskdoctor, etc... Niets heeft geholpen.

Deze programma's heb ik ook gebruikt op de nieuwe hardeschijf, maar ook hier helpt niets. Althans de indexmeldingen worden voor een paar uur minder of zijn zelfs helemaal weg. Waarna ze vervolgens terugkomen en chkdsk dezelfde indexeringsproblemen aangeeft.

Notebook is hierdoor traag en programma sluiten spontaan af of worden niet opgestart.

Wie van jullie heeft ervaring met deze problemen en kan mij verder helpen naar adequate oplossing?

Hoor graag van je.

Bij een nieuwe schijf had je het beste gelijk de OS opnieuw kunnen installeren.
Bij clonen van de oude hd neem je toch nog achtergebleven troep mee.
Je kan de hd's op fouten laten controleren door crystaldiscinfo en evt. hdtune op fouten.

Dag Jackall,

Bedankt voor je input. Ga nu nwe OS installeren en dan maar gelijk Windows 7. Ben ook eens af van dat trage Vista. Dus klein voordeeltje of misschien wel groot.

Ga jouw programmatips gebruiken.

Als ik straks nwe OS geinstalleerd heb, kan ik dan nog wel oude programma's uit oude image teruginstalleren? En weet jij toevallig ook of het verstandig is Windows op een aparte partitie en datzelfde ook de te doen voor de programma bestanden?

Programma's uit de oude image halen kan volgens mij niet. Lijkt mij ook niet verstandig.
De os en je programma's en overige data op een gescheiden partitie houden is wel verstandig. Zo hou je je Os installatie zo clean mogelijk.
Je kan wel je OS partitie clonen zodra de instal van de OS geheel is afgerond met de juiste drivers etc. etc.
Daarna kan je nog terugvallen op die image als je weer gigantische problemen krijgt.
Dan heb je binnen no time weer een schone installatie.

Jackall weet jij ook waar ik een heldere tutorial kan vinden hoe ik de OS, Programma's en overige Data op respectievelijk 3 aparte partities kan zetten zodat alles ook goed gaat werken/ wordt geinstalleerd?

Je schrijft, ik citeer "Je kan wel je OS partitie clonen zodra de instal van de OS geheel is afgerond met de juiste drivers etc. etc.". Wat bedoel je hier precies mee?

Kan aardig overweg met computers maar ben meer generalist.

Hoe kan ik meest veilig en rustig een nieuwe OS installeren?

Ik heb de oude hdd nog, waarop oude installatie OS en partities zitten. De partities oude schijf zijn:
  • Vista Recovery (Hidden),
  • Vista (C schijf),
  • Data (E schijf).
Die kan nog wel paar dagen z'n werk doen bijvoorbeeld in externe behuizing. Nwe hdd zit in de notebook. Deze wil ik nu volledig voorzien van een schone installatie met de volgende partities:
  • Win 7 Recovery (Hidden, vraag mij of deze nodig is),
  • Win 7 (C schijf),
  • Program_Files (D schijf),
  • Data (E schijf).

Welke aanpak adviseer je mij?

Hallo,

Kan iemand mij nog helpen met een goed plan van aanpak betreffende mijn voorgaande vraag.

Verder ondervind ik in relatie tot dit probleem ook bij het (her)opstarten problemen. Deze zijn dat als ik de notebook wil herstarten hij na het kort onderbreken van de stroomtoevoer blijft hangen nog voordat het bios of merk van mijn notebook scherm zichtbaar wordt. Na 1 a 2 keer opnieuw de aan uit knop aan te raken start de notebook alsnog goed op.

Mijn vragen in deze zijn:
1. heeft iemand ervaring met dit probleem? Zo ja hoe heb je dit opgelost?
2. welke diagnostische programma's zouden mijn problemen eens goed aan het licht kunnen brengen?
3. wie heeft alternatieve oplossingen, naast mijn notebook uit het raam te gooien?, ;)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Heb ondertussen voor mijn hangende notebook bij het (her)opstarten het probleem beter kunnen lokaliseren. Blijkt dat het probleem niet zit in de notebook zelf maar in de Toshiba Dynalink (dockingstation) die ik er naast gebruik. Weet nog even niet hoe ik dit ga oplossen, maar het is een geruststelling dat het niet aan mijn notebook ligt.

Ik ga deze vraag verder sluiten en mijn volgende vragen met een nieuw onderwerp starten. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan