nieuwe harddisk geplaats en gekocht maar recovery HP geen succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Even een nieuw aspect. Om de grootte van de harddisk uit te sluiten heb ik de toshiba mogen omruilen (met bijbetaling) voor een 1TB schijf. Maar een recovery laat dezelfde melding zien na de 3 DVD weer te hebben geladen.
Een systeem backup lukt ook niet omdat ik niet het gewenste windows keuzemenu krijg. Wat ik ook doe het is altijd het herstelprogramma van HP zelf. (dit zit dus waarschijnlijk gebakken in de recovery) Er ontbreekt gewoon de keuze. Maken lukt wel maar terugzetten op een andere dus niet. Bij mij ontbreekt de kennis hoe buitenom HP (****) iets kan worden gedaan. Ik vrees dat de PC nu wel goed is (hardwarematig gezien) maar dat het dus onmogelijk is om zonder een nieuwe windows aan te schaffen de zaak weer aan de praat te krijgen. Ik hoop op nog een paar suggesties.

mvg

Beste,

Even een nieuw aspect. Om de grootte van de harddisk uit te sluiten heb ik de toshiba mogen omruilen (met bijbetaling) voor een 1TB schijf. Maar een recovery laat dezelfde melding zien na de 3 DVD weer te hebben geladen.
Een systeem backup lukt ook niet omdat ik niet het gewenste windows keuzemenu krijg. Wat ik ook doe het is altijd het herstelprogramma van HP zelf. (dit zit dus waarschijnlijk gebakken in de recovery) Er ontbreekt gewoon de keuze. Maken lukt wel maar terugzetten op een andere dus niet. Bij mij ontbreekt de kennis hoe buitenom HP (****) iets kan worden gedaan. Ik vrees dat de PC nu wel goed is (hardwarematig gezien) maar dat het dus onmogelijk is om zonder een nieuwe windows aan te schaffen de zaak weer aan de praat te krijgen. Ik hoop op nog een paar suggesties.

mvg

Wat ik zou proberen is een kloon te maken van de oude harddisk op de nieuwe, bijv. via een Clonezilla live-cd.

Daarna de pc afsluiten, de oude harddisk verwijderen en nogmaals proberen om de hersteldvd's te gebruiken, want ik neem ('gemakshalve') aan dat de recovery-partitie goed overkwam met het klonen.
[Per slot wordt er op het deel waar de recovery-partitie staat standaard geen schijfbewerkingen uitgevoerd.] Misschien is het zelfs mogelijk vanuit de BIOS (of een of andere toetscombinatie bij het opstarten) om de recovery te laten doen vanaf de recovery-partitie, zodat je niet eens de recovery-dvd's nodig hebt (lees dat na in de handleiding van je pc/laptop).

Oftewel: Zoveel mogelijk de situatie van de oude harddisk 'na te spelen' voordat recovery wordt geprobeerd.

Verdiep je wel vooraf in de opties van het te gebruiken kloonprogramma om (lees-/bestands-)fouten over te slaan tijdens het klonen, want de oude schijf is niet 100% meer, zoals je aangaf. Belangrijkste is dat de partitie-indeling overkomt vanaf de oude harde schijf en dat de recovery-partitie (liefst) helemaal goed over komt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi dnties,

Dit gaat even boven mijn pc-petje. Even klonen, maar dat programma lukt niet meer op de oude hd. Hij pakt niet veel meer. en hoe doe je dat met maar 1 aansluiting? Of de partie-overkomt weet ik niet. Hij geeft geen fouten maar tijdens de recovery, maar zodra de automatisch herstart plaats vind en windows moet gaan starten geeft hij de melding windows setup could not configure windows to run on this computer's hardware Ik begrijp wel dat de hd van de oude 640 gb anders is als nu 1t. Op de partities heb ik geen in invloed.

Op de HP support-site staan ettelijke vragen hieromtrent. Kijk daar eens voor mogelijke tips.
Google op (plak het volgende in het zoek-vak van Google):
"windows setup could not configure windows to run on this computer's hardware" inurl:hp.com

Levert (bij mij) 151 hits op, dus is nog wel te doen om ze door te nemen. [Hopelijk heb je ze niet allemaal nodig voor een oplossing. :D]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als je geen WinCD hebt en met een recovery partitie krijg je die ook niet, wordt het blijkbaar lastig. Je hebt in elk geval een back-up, dus zullen er wegen zijn hoe dit aan te pakken. We zoeken verder.
Wat ik nog vind is dat je sommige HP's moet opstarten met F11 ingedrukt (http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1757377/recover-windows-dead-hard-drive.html) Blijkbaar krijg je dan ook een aantal opstartopties?
Kijk ook eens of hier de juiste procedure staat (HP support centre) Is weliswaar voor Vista, maar mss ook geschikt voor Win7:
http://h20566.www2.hp.com/portal/si...x.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

Ik zou deze optie eens goed bekijken:
Starting the recovery from recovery discs
"Turn on the computer. The computer opens the Recovery Manager program.
By default the Recovery Manager will be set to run a System Recovery from the inserted recovery disc. Click Next.
On the screen that prompts for Microsoft System Restore select No, and then click Next."

Heb je hier mss "Yes" gezegd, niet wetende wat er zou komen als je voor No zou kiezen?

Anders hier nog een aantal oplossingen voor bepaalde problemen. Ik lees daar ook iets over advanced settings van de Recovery Manager:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c00881405

Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Ik heb de zondag eens gebruikt om wat verder te lezen en te weten te komen over dit probleem. Maar ook heb ik van iemand windows 8 geleend en deze erop weten te zetten. Geen enkel probleem. Ging eenvoudig alleen wil deze dwingt windows me nu dat dat ik een ander eigen code moet invoeren.

Wat mij ook opviel is dat windows Vista (de recovery) wel degelijk aanwezig is op de nieuwe harde schijf alleen niet geinstalleert omdat de set-up niet mogelijk was. Melding van windows was dat dit mogelijk was op deze configuratie van de aanwezige hardware. Maar windows 8 heeft daar geen boodschap aan.

Dat kwam wel overeen met wat ik heb gelezen. Er is een fout (bug) in windows 7, dus ook een beetje vista, die dit veroorzaakt. Het probleem doet zich veelvoudig voor in windows 7 met herinstallatie en lijkt te zitten in iets oobe en msoobe. Wat dit precies doet en veroorzaakt is mij niet duidelijk.

Maar de huidige hardware werkt, al moet ik wel zelf even window 8 aanschaffen. Dan ben ik wel meteen verlost van vista.

mvg

herstel en even nalezen

de juiste tekst moet zijn niet mogelijk maar onmogelijk.

Ik snap je laatste posting niet.
En de links die ik je liet doornemen hadden bijna allen betrekking op een extra opslagcontroller-driver die je bij de installatie erbij moest laden (Intel Matrix Storage drivers, als ik me goed herinner), omdat (blijkbaar) de driver van de Windows DVD niet (goed) werkt.

Maarre... Waarom zouden wij niet tevreden zijn als jij het wel bent? :D Dus graag gedaan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan