Nieuwe harddisk installeren......

Status
Niet open voor verdere reacties.

@ReNéNoorD

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Nadat mijn HD was gecrasht heb ik inmiddels een nieuwe van de fabrikant ontvangen, maar nu??

Ik heb met Fdisk 2 partities aangemaakt, primary DOS (C:, active) en een extended partition (logical drive D:).
Vervolgens beide partities geformatteerd.

Nu wil ik opnieuw opstarten, en dan vanaf de XP cd op Windows te installeren, maar hij start niet meer op van cd?? In de BIOS staat het wel goed.....eerst de diskette, die pakt die wel, en vervolgens de CD maar die pakt die niet meer.

Wie kan mij helpen??? THX!!

P.S. Overigens is mij nu niet meer duidelijk welke station welke naam heeft. A:(diskette), C:(primary partitie) en D:(extended partitie) kom ik nog uit, maar dan heb ik nog een DVD speler en een CDR-speler, normaal was dat E: en F:. Maar als ik nu van een bootdiskette opstart, heb ik ook een E: maar dat is niet de dvd speler, want er staan bestanden op E: die volgens mij door de bootdiskette zijn aangemaakt??? Kan ik ook ergens zien welke letter de pc waar aan toe heeft vewezen??

Heb je in fdisk de partities wel geactiveerd?? zo niet dan zie hij ze niet met opstarten

Geplaatst door @ReNéNoorD
Nadat mijn HD was gecrasht heb ik inmiddels een nieuwe van de fabrikant ontvangen, maar nu??

Ik heb met Fdisk 2 partities aangemaakt, primary DOS (C:, active) en een extended partition (logical drive D:).
Vervolgens beide partities geformatteerd.

Nu wil ik opnieuw opstarten, en dan vanaf de XP cd op Windows te installeren, maar hij start niet meer op van cd?? In de BIOS staat het wel goed.....eerst de diskette, die pakt die wel, en vervolgens de CD maar die pakt die niet meer.

Wie kan mij helpen??? THX!!

P.S. Overigens is mij nu niet meer duidelijk welke station welke naam heeft. A:(diskette), C:(primary partitie) en D:(extended partitie) kom ik nog uit, maar dan heb ik nog een DVD speler en een CDR-speler, normaal was dat E: en F:. Maar als ik nu van een bootdiskette opstart, heb ik ook een E: maar dat is niet de dvd speler, want er staan bestanden op E: die volgens mij door de bootdiskette zijn aangemaakt??? Kan ik ook ergens zien welke letter de pc waar aan toe heeft vewezen??

Heb je de cd ook al eens als eerste in de bootvolgorde gezet? Als de windows installatie dan start, kan je daarin ook paritities maken en weghalen.

jazeker, C is geactiveerd. Of moet beide?

Btw, welke kun je het beste doen NTFS of FAT?

Je geeft aan dat je eerst de diskette laat opstarten en dan de CD/rom.
Dit moet net andersom, dus eerst de CR/rom en dan diskette.

Yesss...hij start op, maar wel van de andere speler, dan voor de crash. Voor pakte die de dvd-speler en nu de cdr-brander,maar goed hij doet het!!

Hij geeft nu aan dat partitie Fat32 is. Onder heb ik de keuze uit formatteren als NTFS en FAT, of niets wijzigen. Wat kan ik het beste doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan