Nieuwe Harddisk kopen.. HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
253
Beste mede helpmij-ers,

Het is alweer een tijd geleden dat ik uberhaupt iets heb gepost, maar nu eindelijk ben ik weer terug.

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht met allemaal onbekende kabels erin. Het aansluiten was niet zo'n groot probleem omdat ik vroeger al heb geleerd dat ze meestal maar op 1 plek passen. Maar nu ben ik wat ouder en ik heb dus wat meer ruimte nodig op mijn pc en met de schijf van 250Gb en beroep als Freelance cameraman en Editor heb ik toch even wat meer ruimte nodig. Ik zat dus te denken aan een schijfje van 1Tb, maar als ik rond kijk zie ik allemaal nieuwe termen zoals sata en sata-300... kan iemand mij adviseren welke de beste is tegen een normale prijs (Ik denk dan rond de 80 a 90 euro).
Zelf al rond gekeken en kwam op DEZE uit. Zou dit wat zijn?

En dan nog het probleem van de bekabeling. Hoe heet zo'n kabel tegenwoordig? Het is mij allemaal even te lang geleden. Ik stam met computer bouwen nog uit de tijd dat ik 5 x een 386 had staan en veel verder dan een pentium 4 ben ik ook nooit gegaan.
Maar zoals ik al zei, het in elkaar zetten lukt wel maar de namen zijn mij wat wazig geworden.

Alvast bedankt voor de hulp,

The Prox A.k.a Steven Kouwenhoven
 
Je hebt een mooie schijf uitgekozen, Samsung F1
sata-ide_lg.jpg

Bovenaan: IDE (oude aansleuting)
Onderaan: S-ata (nieuwe aansluiting)

Als er staat sata dan bedoelen we daarmee s-ata 150 anders bestaat er ook nog sata-300
Het getal wil de doorvoersnelheid aangeven van je kabel, zoals vroeger de IDE 133. 133mb/s is.
Maar laat je daar niet door verassen want je hdd zelf kan geen 300mb/s verwerken...

Nieuws flash S-ata3
 
Laatst bewerkt:
je zou natuurlijk zon schijf kunnen aanschaffen maar voor dezelfde prijs of soms zelfs goedkoper vind je een externe.

deze: http://www.alternate.nl/html/produc..._TB/-1074259/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=USB

is van extreem goede kwaliteit en maar 90 euro (100 + verzendkosten) maar deze is vrijwel overal te koop.

ik heb hem voor 89,25 bij de makro bij mij in de buurt gehaalt. prima schijfje heeft geen aan uit knopje wat ik handig vind. hij is stil. word niet super heet zoals sommige schijven.

had laatst 245gb overgezet als backup met meer als 30mbps transfersnelheid.

en als je toch liever een interne wilt later kun je altijd de kast eraf slopen :p
 
had laatst 245gb overgezet als backup met meer als 30mbps transfersnelheid.

en als je toch liever een interne wilt later kun je altijd de kast eraf slopen :p

Hee dankje ik ga deze zeker weten bekijken! en een goeie tip dat ik hem toch kan inbouwen! Als ik hem heb besteld laat ik het weten!
 
Je hebt een mooie schijf uitgekozen, Samsung F1
sata-ide_lg.jpg

Bo.....[/URL]


Kijk dat is informatie waar ik iets aan heb! Dank je! ik neem dit advies zeker mee in de aanschaf van een nieuwe hd!

Nog even op de rest reageren:

Ik als editor wil zo min mogelijk extra losse spullen en kabels meesjouwen als ik ergens heen moet. Een externe schijf koop ik er later nog extra naast om bestanden van pc naar pc te kopiëren maar intern is wat ik nu zoek. Allemaal bedankt voor jullie tijd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan