Nieuwe harddisk onder Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_Evers

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hallo,

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, een Maxtor 6L080L0 - 80Gb. Nu wil ik deze in een wat oude computer zetten, ik weet niet meer uit welk jaar hij komt, hij is ongeveer een paar jaar oud, P3. Nu heb ik al de limit-jumper gezet maar de schijf wordt nog steeds niet herkend door Windows 98. Mijn bedoeling is om deze schijf er naast te zetten en daar een schone installatie op te zetten van Windows 98. Vervolgens zet ik wat data over om met een schone installatie van start te gaan.

De schijf wordt echter wel in de BIOS herkend, dus alles is wel goed aangesloten. Weten jullie hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik heb de schijf nu even in mijn eigen computer gezet om te kijken of verder wel alles oke was, de schijf doet het gewoon goed. Ik zal zometeen eens proberen om hem terug te zetten en het programma MaxBlast te draaien, misschien wordt er dan een schijf herkend. Op de Maxtor website kan ik geen drivers bij dit model vinden.

Alvast bedankt,

Peter.

Laatst bewerkt:
Nee, dat had ik nog niet gedaan. Maar normaal zou Windows 98 dan alsnog de schijf gewoon moeten herkennen? Ik heb hem nu op mijn computer als FAT32 geformatteerd en ga eens kijken of hij dan herkend wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan