nieuwe harddisk plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
In heb een medion 8008 pc en wil de HD vervangen voor een nieuwe/grotere. Nu ben ik alleen bang dat ik problemen krijg met het installeren van windows XP.

Ik heb twee vragen:
a. hoe moet ik dit doen want het besturingssysteem windows XP staat op de C-schijf die ik er juist uit wil halen.
b. Lukt het mij nog wel om later XP opnieuw te installeren, want ik heb 'm bij de pc gekregen. Loop ik er niet tegenaan dat ik tijdens de installatie het bericht krijg dat het onmogelijk is te installeren omdat ik daar niet toe gerechtigd ben. Met andere woorden: ziet de software een nieuwe harddisk als een andere pc?

Dank, maar hoe zit het met windows XP overzetten (mijn vraag 2)?

Enne...zijn er hd's die niet compatible zijn met mijn moederbord? Hoe kan ik daar achter komen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je niet gewoon de bestaande harddisk laten zitten met XP erop en er een extra schijf bijplaatsen, is wellicht de beste en meest gemakkelijke optie en je schijfcapaciteit wordt daarmee nog groter

Zou kunnen, maar ik heb er al een tweede inzitten. Ben een veelvraat kwa capaciteit door multimedia en wil beide schijven vervangen.

Wanneer het je alleen maar gaat om de opslag van data is het misschien handig een externe usb schijf te kopen.
Kost weinig en je bent van alle problemen af, niet opnieuw installeren en noem maar op

Die oplossing ken ik, maar is geen antwoord op mijn vraag.

Goed, volgende methode:

Laat in eerste instantie de C schijf de C schijf en vervang de tweede harde schijf in de PC door die, welke de nieuwe C moet gaan worden.

Maak nu een kloon van de 1e harde schijf, dus de C, op de tweede harde schijf.

vervang nu de oude C schijf door en nieuw gemaakte en klaar

Aha, simpel lijkt me maar doeltreffend. Dank!
Ik wil graag met een schone lei beginnen en wil dus met een schone installatie beginnen. Is anders de oplossing om op de tweede nieuwe schijf XP te installeren?

En blijft nog steeds de vraag welke hd compatibel is. Waar moet ik op letten als ik een nieuwe aanschaf of maakt het niets uit? Tuurlijk zal ik geen hd voor een notebook kopen, maar vraag me af of verder alle HD's aan de praat te krijgen zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je een volledige en volwaardige XP cd hebt, zal dat geen problemen opleveren, een nieuwe harddisk wordt niet gezien als nieuwe PC.

V.w.b. de vraag welke harddisk: er zijn in principe twee mogelijkheden: een harddisk met IDE/PATA/ATA (allemaal hetzelfde) aansluiting, of een harddisk met SATA aansluiting.

Koop dezelfde als je nu hebt en er is geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan