Nieuwe Harddisk (Trancend)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een nieuwe harddisk via USB aan m'n computer gezet. De bedoeling was dokumenten enz. die ik beslist wil bewaren om die daarop te zetten.
Het is een TransCend - schijf, wat dat precies inhoud weet ik niet en zou ik graag van jullie willen weten.

Alleen.............. Regelmatig komt het voor dat de computer vraagt om juist deze schijf te formatteren !!!???

Dat heb ik nu enige malen gedaan. De Data even ergens anders neergezet en later weer terug gezet op de TransCend schijf.
Maar nog steeds wordt gevraagd de schijf te formatteren.

Wat kan hier loos zijn? Is de schijf tóch niet zo veilig als ik aangenomen had, of is er iets anders loos??

MVG
Jan Filarski :):)

Bedoel je deze (of vergelijkbaar, met Transcend erop)? Dat is gewoon een externe harddisk van het merk TransCend zónder eigen voeding.

Problemen met je harde schijf zullen mogelijk liggen aan voedingsproblemen (oftewel: Dat de USB poort van je pc te weinig stroom levert voor de harde schijf).
Beste, om deze mogelijke reden uit te sluiten, koop je ergens een USB hub met eigen voeding en zet je die tussen de harddisk en je computer, zodat de harddisk voeding krijgt van de hub, niet van je pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
In theorie zou het niet mogen, maar doet het fenomeen zich ook voor als je de schijf op een usb3 aansluiting aansluit? I.p.v. usb2.
Ik merk het zelf ook, als ik mijn ext hd (ander merk) op een usb2 aansluit moet ik die apart voeden, op een usb3 poort (zelfde pc) hoef ik dat weer niet.
Uiteindelijk is dat een goedkoper alternatief.

Hallo Allemaal

Ik heb nog zo'n USB hub met extra voeding liggen, die zal ik er tussen zetten.

MVG
Jan Filarski

Hallo Allemaal

Tot nu toe (Hub met voeding) gaat het allemaal uit de kunst. En krijg ik geen "opdracht" om de schijf te formatteren.

Maar tot op heden weet ik nog steeds niet dat die Transcend schijf nu in houd. De schijf kun je met speciaal bijgeleverde software formatteren, ja zelf Low formatteren , waarna je de data er weer op kunt zetten.
Is het soms een aparte vorm van formatteren ???

MVG

Jan Filarski :rolleyes:

Gewoon de standaard hulpmiddelen van Windows gebruiken (zoals Schijfbeheer etc.): Het is gewoon een externe harde schijf.

Alleen als je stevige problemen hebt gebruik maken van de speciaal meegeleverde software!
NB: Low level formatteren is zo'n "noodgreep" in het geval er bad sectors worden gemeld op de harde schijf. Natuurlijk is (ook) bij een Low Level format alles wat er op stond weg!

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan