Nieuwe harddisk van 500GB naar 131 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulioso

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe (WD 500GB Caviar Blue) harddisk binnen gekregen. Daarop was ik Windows 2000 aan het installeren (had even geen andere windows voor handen) en ben daarbij weggelopen. Ik was de gehele installatie vergeten en de volgende dag was de computer afgesloten, er zat geen w2k op en mijn harde schijf was van 500 GB naar om precies te zijn 131070 MB gegaan.. Weet iemand hoe dit kan gebeuren of belangrijker, hoe ik die verloren ruimte weer terug krijg?

Er zaten al wel een paar partities op, waarbij verschillen zaten in FAT32 en NTFS. Ik heb ook nog de schijf op een andere pc aangesloten, maar daarbij was de gehele schijf niet zichtbaar in DezeComputer. Wel kon ik 'm vinden in Schijfbeheer, waarmee ik de schijf heb geprobeerd te formatteren, zonder succes.
Ook heb ik al geprobeerd de schijf geheel te wissen met KillDisk en ook dit was zonder resultaat.

Kan iemand mij helpen??

Groeten,
Paulioso

Laatst bewerkt:
partities verwijderen en de complete schijf formatteren naar NTFS.

Nee hoor, formatteren kan gewoon via deze computer -> rechter muisklik op de harde schijf -> formatteren.

Je had beter eerst eens kunnen uitzoeken of Windows 2000 wel dergelijke partitiegroottes ondersteunt.

Dit is namelijk pas vanaf Service Pack 3 het geval.
Handigste is om Service Pack 3 (of Service Pack 4) vóóraf in de installatiecd te integreren.
Dat kan met nLite
(optie Service Pack integreren + opstarbare .ISO maken).

Je kunt de ondersteuning ook aanzetten nádat je Windows 2000 hebt geïnstalleerd. Dat kun je dus doen door SP3 of SP4 te installeren of gebruik te maken van deze tool of via de registry.
Feitelijk staat alles omtrent jouw probleem op deze webpagina

Succes,

Tijs.

Het formatteren heeft niks opgeleverd, maar als ik t goed begrijp is mijn probleem verholpen door simpelweg SP4 erop te zetten? Dat zal ik dan nu gaan proberen! Alvast bedankt!

Groeten,
Paul

HELEMAAL TOP!!!
Heb eerst SP4 geïnstalleerd en opnieuw opgestart, maar in Schijfbeheer was er nog geen verandering. Na de website bekeken te hebben en de handmatige methode te proberen is er in Schijfbeheer een niet-toegewezen partitie bij gekomen. De schijf beschikt weer over 465 GB.

Ontzettend bedankt!
Paul

Fijn dat het geholpen heeft en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.

1 windows xp of windows 2000 cd er in
2 opstarten van cd
3 toets drukkken voor opstarten van cd
4 laten kopen tot dat blauwe scherm met partitie('s)
5 partitie(s) verwijderen en een nieuwe partitie maken
6 op de nieuwe grote partitie op enter toets drukken om daarop de windows te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan