Nieuwe harddisk voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Ik heb een oudere laptop met een 4,7 gb hd.

Omdat ik mijn hele music collectie mee wil nemen op vakantie overweg ik een andere (2e hands?) hd te kopen van zegmaar 20 gb.

1) Welke soorten verschillende type hd's zijn er?
2) Hoe weet ik welke ik nodig heb????

Alvast hartstikke bedankt!!!

Johan

Bedankt, dit is een hele goeie tip, maar ik heb al zoveel spullen om mee te nemen...........

Waarschijnlijk komt het hier straks wel op neer, dan kan ik ook altijd veilige back-ups maken :)

Maan ben nog steeds benieuwd naar die andere HD.........

Hallo

Een h.d.d. voor een portable is in verhouding veel duurder dan eentje voor een desktop.

Een h.d.d. voor een portable in "occasie" kopen , tenzij voor en appel en een ei , zou ik persoonlijk niet riskeren , daar deze schijfjes meestal "zwart" zitten van "bad clusters" , door verkeerde manipulatie v/d vorige gebruiker .

De tip die "mcproductions" geeft is volgens mij tevens de meest economische en rendabele.

Zo heb je onmiddelijk een backup van je data.

Het meest evident is een casing met u.s.b. 2.0 interface te kopen , en daarin een h.d.d. van uw keuze in te monteren , of te laten monteren.

Dergelijke casings met interface kun je op een p.c. beurs al kopen voor 25 € , uiteraard wel zonder h.d.d.

Indien uw portable geen u.s.b. interface bezit , kun je er altijd eentje inpluggen via het pcmcia slot.

Let wel , heden ten dage kun je enkel nog slot2 , of 32 bits kaartjes kopen , veel oudere p.c.'s kunnen hier niet mee overweg .

Dus alvorens aankoop pcmcia u.s.b. kaart , afspreken met de verkoper , indien niet werkt , geld terug , of laten monteren , en testen ter plaatse....

p.s.: p.c.m.c.i.a. kaartjes , slot 2 (32bit ) vindt je hier lokaal al voor +/- 20 €

Peter

Laatst bewerkt:
Mijn laptop heeft wel al een usb poort, dus dat is geen probleem!

dank voor de uitleg!!

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan