Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaterbloem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
He hallo..... meets here....... iemand die niks van pc's weet vandaar net hier ingelogd..... in windows veilige modus... WAAROM??

na het plaatsen van een 2e harddisk in mijn computer door een "echte" technicus, kan ik windows xp niet meer normaal in (krijg zwart scherm)......

in de veilige modus is mij opgevallen dat ie mijn nieuwe schijfje niet herkent?? maar IK zie voorderest nergens problemen!!@??

-mijn pc is een pentium3 866mhz
-mijn harddisk is van Maxtor 40gb 133 liqued 7200 (6EO4OLO)
-In bios geeft beide schijven gewoon weer
-pc draait onder XP

wie helpt mij uit de brand???

GROETJES en BIJ VOORBAAT DANK

KARLO

welkom op helpmij

Heb je toevallig mee gekeken met de techneut.
Zou je het aandurven om de grote grijze kabel uit die ingebouwde harddisk te halen.
En Kijken of het dan wel wil werken.
Als dat het doet laat dan de kast open want dan gaan we je nog meer vragen.

Hallo wederom hier.....

Nee het is door een winkel gedaan "gratis", dus dan zou ik morgen gewoon weer terug moeten.... maar ben eigenwijs dus nog steeds aan t zoeken.......

ben nu zover dat in de "veilige modus" alles werkt!!
Hij herkent de nieuwe harddisk en kan hem ook formatteren of gebruiken..... dus je zou zeggen wat is het probleem??!!

Nou ik kom nog steeds niet "normaal" in windows, na het opstartlogo van windows-xp krijg ik "zwart" en reageert de pc nergens meer op.............!!??

dus gaan we hem alsnog openen??!!

kom maar op......... durf de uitdaging aan!!!

:thumb: :D

Je hebt verder niks gedaan en toch kom je verder ?
Als je de harddisk nu in de veilige modus wel ziet en kunt formateren dan kun je dat doen.

Je kunt nu via start configuratiescherm systeem en dan hardware even kijken of er nergens foutmeldingen staan.

Via het configuratiescherm en dan systeembeheer kun je naar de logboeken.
Dit zijn er drie in de middelste zal niks staan maar kijk eens in de andere twee en kijk dan naar foutmeldingen.
Als je niet uit de foutmelding kunt komen plaats er dan maar hier.

Dus de kast kan nog even dicht blijven.

sorry voor de late reactie maar ik zat met de vrouw even buiten en heb de laptop niet in de gaten gehouden.

Hier ook een late reactie van mijn kant........

Je zult het niet geloven....

MAAR ALLES WERKT!!!

Ik heb de kast toch maar open gehaald om te kijken wat hij dan zou doen met opstarten....

Toen ging het pas foutmeldingen regenen!!@##??

Dus alles weer op z'n oude plek terug en weer kijken of dat ik in de veilige modus kon komen......

en tot m'n grote verbazing, doet ie het!!!!

Dus bedankt voor alle moeite!!!!!
Kan zelf nu eigenlijk niet vertellen waar t aan gelegen heeft......
Misschien in het herkennen van zijn Bios???!!

Na ja ik begin weer onzin uit te kramen.......

Het enige wat er nog aan scheelt is dat de C-schijf nog steeds te klein is en daar staat XP op, de nieuwe F-schijf zou eigenlijk bepaalde bestanden van XP moeten kunnen overnemen......... maar dat wil nog niet echt werken...... en alles draait onder XP en wordt dus automatisvh naar de C-schijf geschreven....... misschien nog een handige tip?????

Nogmaals hartelijk dank en de vriendelijke groeten van iemand die langzaam zijn pc leert kennen.......

KARLO
:D :D :D :thumb: :D :D :D

Tijdens de installatie van programma's kun JIJ aangeven waar het geinstalleerd word.
Je kunt de verwijzing naar je persoonlijke mappen ook wijzigen.
Dit heb ik in dit forum ook al eens voorbij zien komen.
Maar daar zou je de zoek functie voor kunnen gebruiken.

En tijdens het installeren heel goed kijken wat er gevraagd wordt.JIJ kunt altijd aangeven waar het neer gezet moet worden.

Mijn Documenten verplaatsen: Rechtsklikken, eigenschappen, andere locatie kiezen.

Documents and Settings verplaatsen: Tweak UI for Windows XP of Tweak XP van Totalidea downloaden :). (of X-setup van Q-systems).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan