Nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb een comp. met Windows XP. nu moet er een nieuwe HD in 8 Gb. Ik wil 3 partities. Nu is mijn vraag deze kan je formatteren met Fat32 of metNFTS. Wat is het beste. Hoeveel kan Fat 32 hebben per partitie in Gb. Kan ik die partities ook aanmaken als ik XP installeer. Met NFTS gaat het als ik XP inlees gelijk fortmateren en partities maken. Kan ik ook als ik een comp. heb met fat32 de bestanden ook gebruiken in een comp met NTFS. B.cv Exel en Word.

Vr.gr. Joop

Hoi,

Je kan het beste ntfs formateren en met partion magic kan je de drie partities maken .Maar hou er rekening mee dat xp al heel wat gb gebruikt.Of is het een typefout die 8 gb.

modag

Sorry het is 80 Gb. Maar als ik ntfs formateer kan ik niet meer terug naar fat32. Anders om wel.
Gr Joop

In principe zijn beide manieren ok, ntfs heeft wel een voordeel over fat32 in betrouwbaarheid, grootte van de partitie en efficientie. Maar heb zelf weinig verschil gemerkt

succes

2 Terabyte

Maar fat32 kan maar files lezen die niet groter zijn dan 4gb. Wil je bijv een film uitpakken die groter is lukt het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan