Nieuwe Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Waar moet je opletten wanneer je een nieuwe harddisk koopt?
Dan bedoel ik niet de schijfruimte ofzo, maar dat gedoe met SATA enzo en of hij in je moederbord past.

Je zegt het al;) Je moet letten of je Moederbord Sata ondersteunt. Zoniet, dan moet je een ATA schijf hebben.

Wil je een sata of ata schijf ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Je moet idd even op je moederbord kijken (zie foto)
Motherboard_sata_connector.jpg

Lijkt mij dat je voor normaal gebruik geen sata schijf nodig hebt, maar dat is aan jou

Ik heb even gekeken en volgens mij heb ik ATA nodig

Stel ik neem een externe USB 2.0 van Western Digital is dat dan net zo snel als een Interne ATA?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dat een interne schijf toch sneller is maar zeker weten doe ik dat niet, ligt ook aan het systeem dat je hebt

Als je USB 2.0 poorten hebt en je koopt een High Speed USB externe hardeschijf kan die ook erg snel. En een ATA-schijf is ook de nieuwste niet meer, met een externe hdd kan je ook snel gaan. Arne, heb je een FireWire-aansluiting? FireWire kan erg snel ook.

ja ik heb ook firewire, maar ik weet het nog niet precies wat ik ga doen. Want waarshcijnlijk als ik een interne koop moet ik ook een nieuwe ven kopen + nieuwe kabels om aan te sluiten aan voeding en pc

Dan is een externe wel makkelijker ja, en die kan je nog op andere pc's aansluiten ( interne natuurlijk ook, maar minder makkelijk ).
Veel externe harddisks via USB zijn Plug & Play, die kan je dus zo gebruiken zonder software of drivers te hoeven installeren en worden dus herkend op elke pc ( voor Windows 98 wel drivers ).

hardisk

ik zoek een western digital wd1600BB-00GUAO

heb je hem nog?

ruilen tegen eeeen ander naar wens

heb het moederboard nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan