Nieuwe harde schijf en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

iLoveGaming

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2012
Hallo iedereen,

Omdat wij hier een desktop hebben staan van ongeveer 4 a 5 jaar oud, die wij bijna niet meer gebruiken, mag ik hem misschien hebben.

Het probleem is dat er een aantal dingen veranderd moeten worden, waaronder de harde schijf. Er staat 104 duizend kB gegeugen op (104GB)

Daarom wil ik graag een nieuwe harde schijf plaatsen. Ik heb gehoord wanneer je dat doet, je windows opnieuw moet installeren.
Deze en een andere desktop gaan waarschijnlijk volgend weekend naar Paradigit waar hij word opgeschoont voor €50,- en er ook nog Windows 7 word opgezet voor €100, totaal dus €150,-.

Wat is dus een goede harde schijf? Ik zat zelf aan de 640GB te denken, maar het kan ook 1TB zijn als die ergens voor niet al te veel te verkrijgen is.
Op het moment zit er een nVIDIA 7300 in, die denk ik niet goed genoeg is voor Battlefield3.

De processor loopt 3.19 Gigahertz, dus dat is genoeg lijkt me.

Weet iemand een goede kaart, die niet al te duur is maar waarbij ik toch high/ultra settings aankan, en niet zo super lang in het 'Loading Screen' hoef te zitten bij Battlefield, wat ik nu dus wel moet (Denk aan 1,5 - 2 minuten wachten)

Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen!

Groetjes, iLoveGaming.

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
maakt helemaal niks uit, 640gb of 1tb zegt niks over hoe goed een schijf is, maar hoeveel je erop kan zetten... en das dus 6 tot 10 keer zoveel als op je oude 104gb schijf.

daarnaast wilde ik wel even vragen, je betaald 50 euro aan paradigit om je laptop op te schonen, maar vervolgens zet je er een nieuwe harde schijf in.... das natuurlijk onzin. een nieuwe harde schijf is al schoon dus hoef je die schoonmaak helemaal niet te doen.

daarnaast snap ik niet waarom jullie dit uberhaupt bij paradigit laten doen want je kan gewoon gratis een programma als ccleaner downloaden die het helemaal gratis doet. meer dan dat doen de mensen bij paradigit ook niet.

Hallo,

Ik wil er dus wel wat op kunnen zetten, dus daarom dacht ik aan die hoeveelheid.

Het is een desktop trouwens, geen laptop ;)

En wat je over Paradigit zegt klopt wel, dus dan zouden we 100 euro kwijt zijn voor Win7, en het geld voor de schijf. Maar ik zou me God niet weten hoe ik de schijf zelf kan vervangen.

Bedankt voor je snelle reactie!

hallo , je kan beter je topic in aankoop nieuw system/upgraden maken want met alleen een videokaart kom je er niet
Je moet wss ook een nieuwe cpu en extra ram erbij.

Ook handig als je effe je specs hier noteert
bijv pentium .... 4 gb ram etc etc

voor battlefield ben je binnen de nvidia lijn klaar met een GTX 560 (ik draai BF3 momenteel met een GTX 460, gaat aardig.. op medium/high.. high gaat haast niet, teveel gestotter om lekker te kunnen gamen :)
Verder gebruik ik hierbij Intel I7 950 - 12 GB ram

Daar ga je toch niet voor betalen, terwijl het ook gratis kan!

Hoi,

Ik speel BF3 nu momenteel op mijn laptop met een nVIDIA GT 540M, gaat op high goed maar ik moet 2 minuten wachten totdat ik een game heb geladen, een vriend van mij slechts 5 seconden, daarom wou ik hier naar overgaan en mijn laptop voor andere doeleinden gaan gebruiken (school bijvoorbeeld)

Ik zal zometeen voor jullie de specs opzoeken en ik zal ze hier posten.

Als een van de admins dan zo aardig wil zijn en mijn topic naar nieuw systeem/upgraden te plaatsen? Dank! :thumb:

De specs volgen zo snel mogelijk!

Maar ik kan zelf toch geen harde schijf plaatsen en Win7 erop zetten? Op dat gebied van PC's heb ik geen verstand.

Welkom op helpmij. :thumb:
Bij een systeem van 4-5 jaar oud komt er meer bij kijken dan alleen een videokaart.
De nw games hebben zoveel hardware eisen waar je aan moet voldoen. Dat is die van jou bijlange na niet om bf3 op een normale wijze te kunnen spelen.

Heb overigens de 2e topic samengevoegd met deze en de links naar elkaar verwijderd.
Waarom 2 topics openen voor 1 en dezelfde up te graden pc?
Topic verplaatst en titel daarop aangepast

Jackall

Laatst bewerkt:
Maar ik kan zelf toch geen harde schijf plaatsen en Win7 erop zetten? Op dat gebied van PC's heb ik geen verstand.

Ja hoor, je kunt prima nog een schijfje in je computer hangen, in je BIOS geef je aan welke schijf gebruikt moet worden om op te starten.. als je hier de nieuwe 'lege' schijf selecteerd, en vervolgens opstart met de windows installatie dvd kun je deze gewoon installeren..

Hoi,

Ik speel BF3 nu momenteel op mijn laptop met een nVIDIA GT 540M, gaat op high goed maar ik moet 2 minuten wachten totdat ik een game heb geladen, een vriend van mij slechts 5 seconden, daarom wou ik hier naar overgaan en mijn laptop voor andere doeleinden gaan gebruiken (school bijvoorbeeld)

Ik zal zometeen voor jullie de specs opzoeken en ik zal ze hier posten.

Als een van de admins dan zo aardig wil zijn en mijn topic naar nieuw systeem/upgraden te plaatsen? Dank! :thumb:

De specs volgen zo snel mogelijk!
een GT540M kan deze game alleen met Detail op high aan en dat is zondar AA en HBAO dat hoeft dus niet te betekenen dat het er mooi uitziet
BF3 is niet gebonden aan 1 setting om het spel er mooi uit te laten zien
dus voor jou kan dit high zijn maar voor mij ziet het er nogsteeds slecht uit
in ieder geval is het zo dat je met een GTX680 of HD7970 dit spel op MAXED kan spelen maar daar hangt dan ook een prijs kaartje aan

ik heb trouwens 2 GTX460 in SLI en kan BF3 ook maar net zonder haperingen op HIGH aan
en ga er maar vanuit dat mijn videokaarten velen malen krachtiger zijn dan jou GT540M

Laatst bewerkt:
tis een beetje chaos geworden met het samenvoegen van de topics merk ik al.

maargoed; het plaatsen van een harddisk en er windows 7 opzetten is niet zo moeilijk, maar als je er geen vertrouwen in hebt moet je het inderdaad maar laten doen. wellicht kan je nog een kennis vragen die wat van pc's weet o.i.d. want die zal het ongetwijfeld goedkoper doen.

over je andere vraag; zoals jack al zegt is bij een pc van 5 jaar oud alleen een nieuwe videokaart niet voldoende. je zal ongetwijfeld ook je processor moeten upgraden, waarvoor je wrsl weer een nieuw moederbord nodig zal hebben, waar ook weer nieuw geheugen en een nieuwe voeding voor nodig zullen zijn... een soort kettingreactie dus. ik heb zelf een gtx560ti in mn pc hangen en bf3 draait hier met 50-80 fps op high, prima dus. de vraag is alleen of het wel de moeite is om zoveel geld in zon oude pc te steken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan