Nieuwe harde schijf gekocht, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderN25

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Ik heb net een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn Samsung laptop.
Daarna heb ik Windows 7 erop geïnstalleerd, maar kan met geen mogelijkheid op Internet.
Ook de standaardprogramma's van Samsung zijn weg, zoals Samsung Support Center, Samsung Support Center en programma's van Cyberlink.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen, ik heb maar weer mijn oude harde schijf erin gedaan, omdat ik me met de nieuwe geen raad weet.
Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een nieuwe harde schijf in een computer zet.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Hoe had jij in gedachten dat die software van Samsung op die oude hdd terecht is gekomen...........? Idd. doordat 'iemand' (vermoedelijk mensen van Samsung) deze erop gezet hebben. Je raadt al wat er nu moet gebeuren? Je gaat naar de website van Samsung, download daar de drivers en progjes voor jouw laptop en that's it. Natuurlijk vind je bij Samsung óók de drivers / stuurprogramma voor je internet (netwerkkaart).

Enne, als je ooit weer een redelijk ingrijpende actie als een hdd vervangen uitvoert, vraag dan svp vóóraf om advies.................

Laatst bewerkt:
Hoe had jij in gedachten dat die software van Samsung op die oude hdd terecht is gekomen...........? Idd. doordat 'iemand' (vermoedelijk mensen van Samsung) deze erop gezet hebben. Je raadt al wat er nu moet gebeuren? Je gaat naar de website van Samsung, download daar de drivers en progjes voor jouw laptop en that's it. Natuurlijk vind je bij Samsung óók de drivers / stuurprogramma voor je internet (netwerkkaart).

Enne, als je ooit weer een redelijk ingrijpende actie als een hdd vervangen uitvoert, vraag dan svp vóóraf om advies.................

Bedankt voor de snelle reactie, maar als ik eenmaal de nieuwe harde schijf erin heb gezet kan ik niet op internet dus kan ik ook niks downloaden via internet.
Oftewel ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Dús downloaden vóórdat je die schijf erin doet. Bijvoorbeeld nu.................. want je zit nu toch online? Zoek bij Samsung je machine op en download alles wat los en vast zit dat Samsung je aanbiedt aan software bij die laptop. Zet dat op USB of voor mijn part op DVD, knal die nieuwe schijf erin en ga kopiëren / installeren vanaf USB of DVD.

Laatst bewerkt:
Je bent nu ook op Internet.
Doe evenzoe en ga naar de site van Samsung.
Zoek je laptop op en download alle drivers voor je besturingssysteem en installeer deze vervolgens op je laptop.

Nog handiger was geweest als je bijv. met acronis True Image images had gemaakt of de schijf in zijn heel had gecloned!

Laatst bewerkt:
Sorry gast0225 was blijkbaar dubbel.
Ik was ondertussen aan het toevoegen!

@Zoefff,

Acronis kost geld (50 euro of zo?) Windows 7 heeft een gratis buildin backup tool die óók complete systeembackups kan maken, daarvoor heb je dus geen extra software van derden meer voor nodig.

Anders wordt het wanneer op de oude hdd Vista zou hebben gestaan (een andere versie dan de profversie) want in Vista werd in de wat goedkopere versies géén systeembackup tool meegeleverd, alleen een bestandsbackuptool.

Laatst bewerkt:
Niet helemaal mee eens! Wel systeem, maar geen clone. Dus minder mogelijkheden.
Met de clone zet je ook de verborgen partitie over.
Denk ook aan indien gewenst Recovery maken op verborgen partitie hdd zelf, mailinstellingen etc.
Alles in 1 toepassing.

Maar ik had ook geschreven bijv.
Er zijn meerdere ( ook gratis tools) progjes.
Veel hangt van de wensen af, wat er het beste bij aansluit.

Ben ik niet met je eens. Ik heb (toevalig) een maand of wat geleden mijn netbookje (met Win 7 starter) op de wijze zoals ik beschreef recovered.

Nee, maar vóór installatie werd deze geformatteerd, wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude geformatteerde?

Ik heb allerlei dingen op mijn USB stick gezet via de website van Samsung zoals beschreven en vervolgens geïnstalleerd op de nieuwe harde schijf.
Maar, kon niet alles erop installeren de reden daarvoor weet ik zo niet meer.
Heb nog steeds geen verbinding met internet kunnen krijgen.
Maar, nu probeer ik het anders.
Hoe zet ik de complete systeembackup van de oude harde schijf over via de gratis Windows 7 backup tool, naar de nieuwe harde schijf?
Misschien een domme vraag, maar ik heb er totaal geen verstand van.

Daarmee heb ik geen ervaring.
Wachten dus maar op gast0225, want die adviseert het.

Het is uiteindelijk toch gelukt, had vergeten de LAN optie te te downloaden op mijn USB stick.
Nu werkt alles goed.
Hartstikke bedankt jongens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan