Nieuwe harde schijf heeft al een partitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutel62

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Beste...,

Op een nieuwe harde schijf (Seagate 500 Gb) heb ik, zonder vooraf formatteren, direct Windows XP geïnstalleerd. Tijdens de installatie zag ik dat er al een partitie was aangemaakt en dat er alleen een mogelijkheid was om Windows op de tweede partitie te installeren. Deze partitie werd vervolgens geformatteerd en daarna werd de volledige installatie uitgevoerd.

Om de partities van de harde schijf in te delen, gebruik ik het programma EASEUS Partition Master. Ik zie dat er inderdaad een primaire partitie van 247 Mb, FAT16 aanwezig is (zie bijlage).EASEUS-PrScr.gif Wat voor functie heeft deze partitie? Is deze door de fabrikant met een bepaalde bedoeling er op gezet?

In apparaatbeheer van Win XP zie ik staan "Acronis Devices" en daar aan gelinkt "Acronis True Image Backup Archive Explorer". Is dit misschien een back-up utility die door de fabrikant is meegeleverd?

Heb nog nooit een HDD gehad waar dit op zat. Weet je zeker dat het een nieuwe is?

100% dat dit geen nieuwe is.
Waar heb je zoiets gekocht. Marktplaats ?

Waar heb je zoiets gekocht. Marktplaats ?

Ik kan mij niet voorstellen dat ik een gebruikte harddisk heb gekocht. Hij zat in een plastic grijs zakje dichtgeplakt met een speciaal seal.

Ik heb ook nog nooit een schijf gezien waar al wat opstond,waar komt deze vandaan dan?

Ik kan mij niet voorstellen dat ik een gebruikte harddisk heb gekocht. Hij zat in een plastic grijs zakje dichtgeplakt met een speciaal seal.

Als jij de partities die erop staan zelf niet gemaakt hebt, ga er maar vanuit dat hij niet nieuw is.
Wat staat er in de mappen data en download als jij die mappen niet gevuld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan