nieuwe harde schijf in acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

broertje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
ik heb een nieuwe harde schijf in mijn acer aspire,harde schijf western digitaal 750gb sata/600,heb mijn recovery dc's gebruikt ging lekker,in een half uur klaar,toen moest ie opnieuw opstarten,krijg ik een zwart scherm met in de linkerbovenhoek een knipperend streepje verder gaat ie niet, weet iemand een oplossing of wat wijze raad? bij voorbaat hartelijk dank

goede morgen

heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?of een optie,doe maar iets,ik wil wat proberen als iemand een idee heeft

mogelijk staat je nieuwe harde schijf niet als eerste boot device? Dat knipperende streepje geeft eigenlijk aan dat er naar iets om te booten gezocht wordt.

wacht even, je hebt de recovery ook daadwerkelijk naar de nieuwe harde schijf kunnen zetten? Ik vermoed dat daar in ieder geval wat verkeerd is gegaan.

hij werkte alle 2 de dvd's af en wierp ze ook uit toen ie klaar was moest opnieuw opstarten en toen begong het gekloooi,ik heb hem daarna nog een keer opnieuw geinstaleerd toen ik geen raad meer wist,deed ie ook maar weer hetzelfde geen beeld alleen dat zwarte knipperende streepje,danke jullie wel voor jullie pogingen ben nu ff een paar uur weg kijk zo snel mogelijk weer

hij geeft wel dezelfde aan dus ik neem aan dat ie het heeft gedaan zit ook maar een harde schijf in

Ik ben bang dat de recovery niet goed is gegaan, juist vanwege de nieuwe hd.

Een recovery is niet (als ik het goed heb) het hele besturingssysteem, maar alleen een recovery. Dus ik denk dat dit niet zo werkt en dat je op je nieuwe hd gewoon de installatie helemaal moet doen.
Windows kan trouwens niet zo goed tegen hardware wat veranderd wordt, dus ik ben bang dat dit sowieso niet gaat werken.

Maar je spreekt over het geklooi na opnieuw opstarten? Wat is dat geklooi, wat heb je gedaan of niet gedaan...

dat geklooi is dat zwarte scherm met dat knipperende streepje lol sorry,en ja ik heb daar niet bij stil gestaan Femke,maar denk ook dat je gelijk hebt, ik ben bang dat ik naar een instalatie dvd op zoek moet gaan dank je wel allemaal ik laat nog altijd wat horen hoe het gegaan is

Ik neem aan dat je wel een nummertje hebt. En dus als je een installatiedvd kan vinden die hetzelfde is als die van jou en je nummertje, dat je dan de windows gewoon kan installeren.

met nummertje bedoelt femke98 de windows licentie/serial key/sleutel, waarmee je Windows dient te activeren ;)

ok djw allemaal voor de hulp,het lijkt erop dat het gelukt is,opnieuw geinstalleerd,oude code gebruikt,hoor over 3 dagen of ie geaccepteerd word,moest wel alle drivers opnieuw zoeken en instaleren heb dat gedaan via de site van acer met het serienummer van de laptop,cd natuurlijk kwijt pppfff,heeft wel een hele dag geduurd voor ie weer werkte als jullie nog wat willen weten of iets belangrijks weten zeg of vraag maar...... prettig weekend

ok nummer van de laptop is accepteerd dus het werkt weer allemaal djw voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan