Nieuwe harde schijf..maakt ATA verschil??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Nu wil ik een harde schijf kopen als exteren fotoopslag voor tijdens mijn vakantie (bij mycom kan je een behuizing hiervoor krijgen). Omdat ik die na mijn vakantie toch niet meer nodig heb wil ik m in mijn pc zetten. Kan ik zomaar een harde schijf vervangen?

Ik heb nu een Maxtor 6L040J2 (40GB)en wil deze vervangen door een Western Digital (250GB). Nu is de Maxtor volgens mij ATA 133 en die Wester Digital heb je in ATA/100. Kan ik deze gewoon plaatsen of gaat dat problemen opleveren?

Als je moederbord zoiezo maar tot ATA100 gaat, gaan beide disks op ATA100-mode draaien.

Gaat je mobo tot ATA133, dan zal die Maxtor-schijf op deze mode draaien en die WD op ATA100. Ook als ze op dezelfde kabel zitten. :)

Ok, bedankt! Enne, in wat merk ik het als ie op 100 of 133 draait? Ben namelijk niet zo thuis in de harde schijven ;)

Je kan deze schijf gewoon plaatsen, dit geeft geen problemen (als het goed is).
ATA133 en ATA100 gaat allemaal op dezelfde interface, alleen is de benaderingssnelheid van een ATA100 ietsje lager dan die van een ATA133. In de praktijk zal je hier weinig van merken trouwens.

Thanks! Ik weet genoeg! Met 250GB kan ik weer effe voorruit! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan