Nieuwe harde schijf met voorgeinstalleerde XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Ik heb een Sky PC met een 80 Gb harde schijf. P4 2.4 Ghz, Radeon 9700Pro, 1024 Ram.

Alles functioneert nog prima eigenlijk. Alleen de harde schijf is te klein aan het worden. Het liefst zou ik die vervangen voor een grotere HD. (en niet een externe erbij)

Nu heeft de PC helaas een voorgeinstalleerde XP op een verborgen partitie op de harde schijf. Ik heb dus geen XP-cd's!

Ik ben een leek op HD-gebied. Ik heb eventueel Ghost 2003 ter beschikking, maar geen ervaring mee.

Is er een nog enigszins redelijk eenvoudige methode om deze oude HD te vervangen? Werkt het bijvoorbeeld op een af andere manier om de inhoud van de oude HD naar de nieuwe HD te krijgen? En zal de PC dan netjes opstarten vanaf de nieuwe HD?

Meestal heeft de maker van je nieuwe hdd software waarmee je hele oude hdd over kan plaatsen ..
Heb ik 5 dagen geleden ook gedaan.
Ik had ook een 80 GB WD schijf en toen heb ik een 320GB Seagate gekocht en op de site van seagate proggie gedownload (was wel +100MB ) en alles mooi gekopeerd ... dan reboot en dan uitzetten en dan oude eruit halen en voila alles net als toen alleen nou met meer plek op je hdd

Ik zal eens op de site van Seagate kijken.

Wil je misschien iets meer vertellen over hoe je het gedaan hebt.

En waar staat op de Seagatesite dat progje bijvoorbeeld? Zat er uitleg hierover bij je nieuwe HD? Zit er info over hoe en wat aansluiten bij de nieuwe HD? Master en slave en weet ik wat....

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan