Nieuwe harde schijf, pc start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

spessie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Beste,

Gisteren heb ik eindelijk mijn nieuwe SATA schijf binnengekregen. Deze als extra harde schijf aangesloten en gepartioneerd en het werkte allemaal perfect. Echter toen ik vanochtend mijn pc weer opstarte bleef hij hangen (zwart scherm met een wit knipperend streepje). Als ik de harde schijf loskoppel en de pc opstart, start hij zonder problemen. Maar met de extra harde schijf blijft hij constant hangen.

In de BIOS wordt de harde schijf herkent. Met partitiesoftware kan ik de harde schijf prima bereiken, ook het opnieuw aanmaken van een MBR gaf geen verbetering.

Mijn moederbord ondersteund waarschijnlijk alleen sata1 en de schijf is sata2. Nu staat in de handleiding dat ik met de samsung software de schijf op 1,5gb/s moet zetten bij problemen. Echter kan ik deze optie niet in de software terugvinden en over jumper settings is ook niks te vinden.

Heeft iemand een suggestie wat ik kan proberen om mijn harde schijf toch te laten werken?

Bij voorbaat dank,

EDIT: Het betreft een Samsung HD753LJ (Bulk, SpinPoint F1) harde schijf.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het probleem mogelijk ook elders kan liggen. Als voorbeeld mijn eigen moederbord, een Asus P5K Wifi-AP. Daar luistert het nauw op welke SATA poort van het moederbord je een eventuele volgende hdd aansluit. (Staat in de manual). Niet elke lege SATA poort is 'zomaar' te gebruiken.
Daar jij niet schrijft welk merk en type mobo het betreft...................

gast0225,

Bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel de harde schijf aangesloten op de 2e master poort. Maar ook als slave werkt hij niet zoals hij hoort.

Het moederbord is een MS-7204 ver 1.A.

Ik heb momenteel alle partities van de schijf gehaald, en nu start de pc weer op. Echter als ik weer partities maak en formateer dan start hij niet meer op. Nog ideeën?

en als je je pc aanzet en hem dan na 5 seconden reset? mijn pc wilde ook niet starten met een extra hard disk namelijk ook een samsung spinpoint f1, probleem was dat die schijf 3 keer zo snel aanging als de vorige en de vorige (maxtor 250 gb) dus niet de kans kreeg om zich te laten zien. kreeg ik ook een zwart scherm en een knipperend streepje te zien.

Royb3,

Bedankt voor je reactie. Maar ook dat heeft voor mij niet gewerkt. Bij het opstarten zie ik ook netjes beide schijven staan, en zodra ik partities ga aanmaken raken deze volgens partition magic pro direct corrupt, als ik deze partities verwijder, dan start de pc gewoon netjes op.

En hoe is de 'boot volgorde' in je bios ? :shocked:

Phr3ak,

Ook jij bedankt voor je reactie. De boot volgorde had ik goed staan. 1e: cd-rom, 2e harde schijf. En bij de harde schijven de schijf met Windows als eerste.

Maar het probleem lijkt te zijn verholpen door softwarematig een limiet van 1,5gb/s in te stellen met software van Samsung.

Dus iedereen bedankt voor zijn hulp.

Spessie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan