Nieuwe harde schijf - problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo85

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Berichten
7
Hallo,

Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen ..
Ik ben wel technisch ingesteld maar dit gaat mij toch even iets te ver om het zelf op te lossen! :eek:

2 weken geleden is helaas de harde schijf van onze pc overleden.
De pc is 3 maanden oud, een HP Pavilion p6590nl desktop-pc.

Ik heb toen met de 'technische dienst' van HP aan de telefoon gehangen en er zou kosteloos een nieuwe harde schijf opgestuurd worden plus wat recovery cd's.
De jongen aan de telefoon verzekerde mij dat de installatie van de nieuwe harde schijf niet moeilijk zou zijn. (Harde schijf = WD 1TB black caviar)

Zo gezegd, zo gedaan.
2 dagen geleden was de schijf binnen en gisteren ook de recovery CD's.

Vol goede moed begin ik.
De harde schijf is gewoon aangesloten en de pc leest hem ook.

In de handleiding van de recovery discs staat dat ik , via F11 in het opstartscherm, naar system recovery moet. Dat doe ik.
Via system recovery moet ik de nieuwe HS formatteren en vervolgens alles terug naar fabrieksinstellingen brengen.
Dit gaat allemaal goed.

Vervolgens begint het software installatie proces (Windows 7 home premium).
Ook dat gaat een uur lang goed .. maar dan gaat het fout!:confused:

Mijn scherm wordt rood en er komt een error melding:
Red Screen factory Processing Error Ocurred.
..must power down

Ik kan dan niet meer mijn muis gebruiken en toetsenbord is ook niet bruikbaar.
In de handleiding staat dat je het software installatieproces niet moet verstoren maar ja, ik kwam niet verder.
Nog steeds vol goede moed er een tweede keer aan beginnen.
Maar ook dan precies dezelfde error melding. :mad:

Na een een hoop googelen wordt ik niet veel wijzer.
Ik lees hier en daar dat de software automatisch installeert op een te kleine partitie (?) op de nieuwe HS . Ik krijg ook geen melding waar ik de software wil installeren. System recovery lijkt alles zelf te doen.

Ik begin een beetje :evil: te raken ..
Als dit het is.. wat kan ik er dan aan doen? Hoe stel ik de HS zo in dat de software op een groter gedeelte wordt geinstalleerd? Ik kom heel die PC niet eens in ..

Nogmaals .. ik ben echt een leek (en een vrouw :p ) ! :eek:
Als je mij kan helpen, zou je me dan in een soort stappenplan en in niet-al-te-moeilijk-nederlands kunnen helpen? :thumb:

Ik heb HP ook al gecontacteerd maar die laten , natuurlijk, op zich wachten.

Alvast bedankt!

Groetjes, Elmo
 
Laatst bewerkt:
probeer dit eens:

1. sluit de harde schijf aan
2. doe de windows disk in de lade waar deze voor is bestemd.
3. druk op de 'aan' knop op je pc
4. druk op f8
5. selecteer 'boot from cd' of 'opstarten van cd'
6. nu kan je windows installeren en zal het moeten werken.

ik hoop dat dit werkt :)
 
Beetje vreemd, maar bekend probleem, dat naar verluidt veroorzaakt wordt door een internetverbinding:shocked: op momenten waarop de pc die niet wil hebben. (ik verzin het ook niet...) Trek de ethernetkabel er eens uit, en probeer het nog eens...

Als dat niet helpt... op zich zou de grootte van de partitie niets moeten uitmaken. Je hebt een splinternieuwe schijf van 1TB, en die zal na formatteren ook maar één partitie hebben. Wil je hemm opknippen in meerdere partities (wat overigens wel aan te bevelen is, maar dat kan later nog wel...) zal je dat zelf moeten doen. Die recovery schijven van HP doen dat niet. Die installeren domweg alles op de c:\ partitie.

Wat je zou kunnen doen, is bijvoorbeeld bootcd (http://www.ultimatebootcd.com/) gebruiken. Dat is een cd/dvd vol met allerlei handige tooltjes, waarmee je op een pc zonder OS toch wat kan knutselen. Nadeel: je moet wel een beetje weten wat je doet, anders heb je er niet veel aan.
Op die bootcd staan oa een aantal tooltjes voor de HDD, waarmee je kan formatteren en partities kan maken.
 
Laatst bewerkt:
@ Nintendo:

Thanks...
Heb alleen een probleempje :eek:
Ik heb tijdens de aankoop van de pc geen Windows disk meegekregen. De pc was al helemaal startklaar gemaakt! Ik heb nog wel een windows XP disk.. maar of ik dat nu moet gaan doen .. ? :eek:

@ Madmuppet:

Internet verbinding is het ook niet!
Tijdens de hele installatie waren alleen de muis, het toetsenbord en het beeldscherm aangesloten!

pff... het wal wel iets simpels zijn achteraf maar ik wordt er helemaal gek van :confused:
 
@ Nintendo:

Thanks...
Heb alleen een probleempje :eek:
Ik heb tijdens de aankoop van de pc geen Windows disk meegekregen. De pc was al helemaal startklaar gemaakt! Ik heb nog wel een windows XP disk.. maar of ik dat nu moet gaan doen .. ? :eek:

QUOTE]

ja, als je alleen de windows xp disk hebt zou ik dat doen.
je kan ook bijv. een illigale image downloaden van Windows 7 of je kijkt op ebay voor een goedkope cd van windows 7 :) als je de image hebt kan je die op cd branden met IMGburn en dan gewoon booten. de image kan je downloaden op *knip*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees op diversen fora dat het een Win7 compatibiliteit probleem zou kunnen zijn, met andere woorden, hebben die HP gasten je wel de correcte herstel discs gestuurd? :rolleyes:

PS Je systeem is pas 3 maanden oud dus zou ik er niet zoveel tijd insteken en het hun zelf op laten lossen. Je hebt immers garantie!
 
Laatst bewerkt:
Mod edit

@Nintendo:Je link naar de downloadsite verwijderd.Volgende keer is een ban van (on)bepaalde tijd.
 
Hoi !

Uiteraard is het beste de PC onder RMA retour sturen !

Wil je het probleem toch zelf oplossen installeer dan de Windows-versie van je keuze van 'n "normale" Windows CD/DVD !

Jouw probleem is al jaren bekend bij @HP; het is 'n schande dat dit nog niet is opgelost , dus indien je de PC kunt missen laat HP het dan zelf oplossen !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Nintendo: bedankt voor de link.. ;)
Ik ga alleen niks illegaal downloaden :p Braaf ben ik he? :D

Kawaknaller: Je hebt gelijk .. Ik had alleen gehoopt het zelf op te kunnen lossen.
Dat was in de eerste instantie ook de bedoeling van die HP gasten. Ze wilden telefonisch- en email ondersteuning geven maar ik moest het wel zelf doen.
Inmiddels zijn ze gek van me aan het worden :thumb: dus hebben we een datum afgesproken. Hij wordt volgende week opgehaald en naar het reparatiecentrum gebracht.:rolleyes:

Of ze mij de juiste discs hebben gestuurd weet ik niet. Zo ver gaat mijn kennis niet :eek:
Het zijn 2 supplemental discs en 4 system recovery discs. Behoorlijk wat dus..

Wat een gedoe ..
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Elmo

@Harry Snor
Ik heb het inderdaad gelezen op fora dat dit een langlopend probleem is.
Ik heb denk ik geen keus dan de pc te moeten missen .. hij doet nu toch al niks meer.

Misschien moet ik de garantieperiode ook maar verlengen. Als dit nog een keer gebeurd zal ik er opnieuw niet uitkomen vrees ik.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vervelend dat je hem even moet missen zeker gezien de leeftijd maar lang leven elektronica....soms werkt het "eeuwig" soms maar even.
 
Hallo mensen,

Mijn computer is vandaag geleverd en hij doet het weer als van ouds! :D
Eindelijk!

Mijn vraag heb ik nog niet op opgelost gezet omdat ik toch nog wil vragen hoe ik het volgende aan moet pakken..

De oude (gecrashte) harddisk heb ik hier nog liggen.
Nu wil ik toch nog proberen om daar wat bestanden vanaf te halen. Hoe ga ik dat het beste aanpakken?
Ik ben van plan om hem in een oude computer te stoppen maar die heeft niet genoeg aansluitingen (SATA) hiervoor.
Betekend dat dat ik nieuwe kabeltjes moet kopen?

Bedankt alvast voor jullie hulp! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan