Elmo85
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 okt 2010
- Berichten
- 7
Hallo,
Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen ..
Ik ben wel technisch ingesteld maar dit gaat mij toch even iets te ver om het zelf op te lossen!
2 weken geleden is helaas de harde schijf van onze pc overleden.
De pc is 3 maanden oud, een HP Pavilion p6590nl desktop-pc.
Ik heb toen met de 'technische dienst' van HP aan de telefoon gehangen en er zou kosteloos een nieuwe harde schijf opgestuurd worden plus wat recovery cd's.
De jongen aan de telefoon verzekerde mij dat de installatie van de nieuwe harde schijf niet moeilijk zou zijn. (Harde schijf = WD 1TB black caviar)
Zo gezegd, zo gedaan.
2 dagen geleden was de schijf binnen en gisteren ook de recovery CD's.
Vol goede moed begin ik.
De harde schijf is gewoon aangesloten en de pc leest hem ook.
In de handleiding van de recovery discs staat dat ik , via F11 in het opstartscherm, naar system recovery moet. Dat doe ik.
Via system recovery moet ik de nieuwe HS formatteren en vervolgens alles terug naar fabrieksinstellingen brengen.
Dit gaat allemaal goed.
Vervolgens begint het software installatie proces (Windows 7 home premium).
Ook dat gaat een uur lang goed .. maar dan gaat het fout!
Mijn scherm wordt rood en er komt een error melding:
Red Screen factory Processing Error Ocurred.
..must power down
Ik kan dan niet meer mijn muis gebruiken en toetsenbord is ook niet bruikbaar.
In de handleiding staat dat je het software installatieproces niet moet verstoren maar ja, ik kwam niet verder.
Nog steeds vol goede moed er een tweede keer aan beginnen.
Maar ook dan precies dezelfde error melding.
Na een een hoop googelen wordt ik niet veel wijzer.
Ik lees hier en daar dat de software automatisch installeert op een te kleine partitie (?) op de nieuwe HS . Ik krijg ook geen melding waar ik de software wil installeren. System recovery lijkt alles zelf te doen.
Ik begin een beetje :evil: te raken ..
Als dit het is.. wat kan ik er dan aan doen? Hoe stel ik de HS zo in dat de software op een groter gedeelte wordt geinstalleerd? Ik kom heel die PC niet eens in ..
Nogmaals .. ik ben echt een leek (en een vrouw ) !
Als je mij kan helpen, zou je me dan in een soort stappenplan en in niet-al-te-moeilijk-nederlands kunnen helpen? :thumb:
Ik heb HP ook al gecontacteerd maar die laten , natuurlijk, op zich wachten.
Alvast bedankt!
Groetjes, Elmo
Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen ..
Ik ben wel technisch ingesteld maar dit gaat mij toch even iets te ver om het zelf op te lossen!
2 weken geleden is helaas de harde schijf van onze pc overleden.
De pc is 3 maanden oud, een HP Pavilion p6590nl desktop-pc.
Ik heb toen met de 'technische dienst' van HP aan de telefoon gehangen en er zou kosteloos een nieuwe harde schijf opgestuurd worden plus wat recovery cd's.
De jongen aan de telefoon verzekerde mij dat de installatie van de nieuwe harde schijf niet moeilijk zou zijn. (Harde schijf = WD 1TB black caviar)
Zo gezegd, zo gedaan.
2 dagen geleden was de schijf binnen en gisteren ook de recovery CD's.
Vol goede moed begin ik.
De harde schijf is gewoon aangesloten en de pc leest hem ook.
In de handleiding van de recovery discs staat dat ik , via F11 in het opstartscherm, naar system recovery moet. Dat doe ik.
Via system recovery moet ik de nieuwe HS formatteren en vervolgens alles terug naar fabrieksinstellingen brengen.
Dit gaat allemaal goed.
Vervolgens begint het software installatie proces (Windows 7 home premium).
Ook dat gaat een uur lang goed .. maar dan gaat het fout!
Mijn scherm wordt rood en er komt een error melding:
Red Screen factory Processing Error Ocurred.
..must power down
Ik kan dan niet meer mijn muis gebruiken en toetsenbord is ook niet bruikbaar.
In de handleiding staat dat je het software installatieproces niet moet verstoren maar ja, ik kwam niet verder.
Nog steeds vol goede moed er een tweede keer aan beginnen.
Maar ook dan precies dezelfde error melding.
Na een een hoop googelen wordt ik niet veel wijzer.
Ik lees hier en daar dat de software automatisch installeert op een te kleine partitie (?) op de nieuwe HS . Ik krijg ook geen melding waar ik de software wil installeren. System recovery lijkt alles zelf te doen.
Ik begin een beetje :evil: te raken ..
Als dit het is.. wat kan ik er dan aan doen? Hoe stel ik de HS zo in dat de software op een groter gedeelte wordt geinstalleerd? Ik kom heel die PC niet eens in ..
Nogmaals .. ik ben echt een leek (en een vrouw ) !
Als je mij kan helpen, zou je me dan in een soort stappenplan en in niet-al-te-moeilijk-nederlands kunnen helpen? :thumb:
Ik heb HP ook al gecontacteerd maar die laten , natuurlijk, op zich wachten.
Alvast bedankt!
Groetjes, Elmo
Laatst bewerkt: