Nieuwe harde schijf toegevoegd maar wordt door moederbord niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickEijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo,

Ik heb vandaag een harde schijf gekocht en deze in de computer geplaats. De voedingskabel en SATA kabel aangesloten. Op mijn moederbord zitten nog 4 open sloten dat SATA 2 blijkt te zijn.
Er zat hier een soort van plakpapier erom heen. Deze heb ik eraf gehaald en de SATA kabel aangesloten. Maar na het opstarten van mijn computer wordt mijn harde schijf niet getoond. Ook is deze niet te zien in mijn BIOS.

Mijn moederbord is MS 7673 en de hardeschijf is een 2TB Caviar Green. Is er een oplossing om die aanslutingen te gebruiken? Ik heb met twee verschillende SATA kabels gewerkt en beide werken niet.

soms staan de poorten nog op "disabled" in de bios,even checken in de bios

Ik heb een ClickBios of hoe het mag heten en ik heb rondgekeken en het enige dat ik vond is om de SATA Mode aan te passen.
En het plakpapier was voor garantie

In gelegenheid schijf op een andere pc aan te sluiten?

Ik heb het al geprobeerd om aan te sluiten aan een andere SATA aansluiting dat werkt gebruikt door mijn dvd drive. De harde schijf was dan wel te zien maar dat is niet wat ik wil. Ik wil die dvd drive nog wel gebruiken

Probeer je dvd eens op de sata waar je schijf niet word herkent om uit te sluiten dat je sata port niet kapot is.

Sata port doet het. ik heb het nou aan een 5de port aangesloten. De computer start op voor 5 seconden en gaat weer uit. Er komt geen beeld.
Als er niks in deze poort zit dan krijg ik dit probleem niet

Laatst bewerkt:
Ik heb nagevraag bij de winkel waar ik de computer had gekocht. En hun zeiden dat het de andere 4 sata aansluitingen misschien standaard uit staan. Alleen ik kan nergens vinden om deze aan te zetten

De winkel ***t onzin, sata kan je niet per poort aan of uit zetten, de meeste board kunnen het niet eens uit zetten maar als het kan is het of alle poorten aan of alle poorten uit.

Jij kan aantonen dat het niet naar behoren werkt. Als je de hdd aansluit op de desbetreffende poort zal hij hoe dan ook moeten starten, iig tot het bios aan toe. Als de harddisk vervolgens niet word herkent in je bios, maar hij doet het wel op een andere sata poort. Dan mag je 10 eieren over me heen gooien en dan zal ik je nog steeds hetzelfde vertellen :)

succes

Ik heb ook gezien dat ik een PCI kaart in mijn computer heb. Ik heb het daar ook aan aangelsoten, maar deze werkt ook niet.
Zou dit standaard uitstaan of moet ik nog eerst iets configureren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan