Nieuwe harde schijf voor PB notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markopolo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2012
Mijn excusses als het al ergens (een paar keer) beschreven staat, maar om voor mezelf wat duidelijkheid te hebben stel ik de vraag via een nieuw onderwerp, ik zit namelijk met het volgende:

Sinds vorige week heb ik een nieuw harde schijf in mijn notebook (Packard Bell) moeten zetten, de oude wilde gewoon niet meer opstarten.
Nu heb ik een recovery DVD toedertijd gemaakt, maar als ik deze in de reader doet start hij wel op, hij geeft aan dat hij de harde schijf gaat wissen (klik op OK)
vervolgens kies ik voor de optie Packard Bell en dan volledig hetstel en krijg dan een window te zien met 2 blauwe balken (Een ogenblik geduld, bezig met HDD-voorbereiding:" en "Een ogenblik geduld, bezig met herstel:" de bovenste balk gaat lopen maar na ongeveer op de helft te zijn krijg ik de volgende meldingen:

error set HDD letter "ok"
error set Backup letter "ok"
onvoldoende schrijfruimte beschikbaar "ok"
not found folder:\winsoft "ok"
cannot open WIM file "ok"
WIMGetAttributes failed "ok"
There is no index %d in the WIM file "ok"
cannot set temp path to work in "ok"
cannot load imagex %d from src WIM file "ok"
applying image failed "ok"
cannot apply/cleanup image "ok"

vervolgens klik ik op volgende en voltooien en krijg dan alleen Packard Bell waterdrukkel achtergrond te zien, vervolgens start hij opnieuw op en begint het gebeuren weer van voren af aan.

Nu heb ik aan de vrolijke vrienden van PB gevraagd wat ik hier aan kan doen, deze gaven aan dat de schijf eerst geformateerd moet worden, maar hoe doe ik ik dit want links en rechts heb ik gehoord dat zo'n recovery DVD dat eigenlijk hoort te vragen alvorens hij de boel gaat installeren.

Hopelijk kunnen jullie me helpen?????, wilde graag de noetebook meenemen voor gebruik vanaf 4 Augustus.

Vriendelijke groet,
Mark

Laatst bewerkt:
U kunt dat oplossen door de Hirens Boot CD te downloaden en daarmee dan de boot-cd maken.
Dan de laptop daarmee opstarten (kies voor mini XP) en dan kunt u alles doen met de HD wat u maar wilt, dus ook formateren.
De download kunt u hier vinden: http://www.hirensbootcd.org/download/ onderin de web pagina staat de download link.

Beste,

Bedankt voor uw snelle reactie, ik heb nu de mini XP op mijn notebook staan (XP op het scherm), maar aangezien ik een leek in deze dingen ben heb ik eigenlijk geen flauw idee wat nu te doen?
Via MS-DOS heb ik wel geprobeerd om te kijken of hij de c: herkent (en dan format c: ), maar dat doet hij niet.

Goed,
start met de Hirens boot-cd en kies voor mini XP
Als XP is gestart dubbelklik dan op het HBCD-menu icoontje, en klik op Programs - Partition/Boot/mbr - PartitionWizard home edition
Met die partitionWizard kan er een partitie gemaakt worden op de nieuwe HD en vervolgens geformateerd (als die dat al niet gelijk doet).
Als dat klaar is, dan zou alles moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan