nieuwe harde schijf waarop letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Ik ben van plan een nieuwe extra harde schijf (intern) aan te schaffen. Ik heb steeds meer mp3 op mijn pc staan en ik bewerk ook video. Ik heb nu 2x 40 gb maar dat houdt niet over.
Maar waar moet ik op letten bij een nieuwe aankoop? Ik zie dingen als zoveel MB cache en 7200 rpm??
wie heeft een advies?

m.vr.gr Marianne:)

makkelijk in te bouwen?

oh ja, en hoe simpel is zo'n ding in te bouwen? een brander lukt mij wel maar een harde schijf?

Een harde schijf sluit je op dezelfde manier aan als een brander, dus dat gaat je wel lukken.
Neem in ieder geval een harde schijf van het merk dat je zelf goed vindt, zo zweer ik bij maxtor, 7200rpm is tegenwoordig normaal, langzamer heb je ze niet meer geloof ik. 120GB is wel redelijk en betallbaar. Neem geen S-ATA als je geen S-ATApoorten hebt op je computer, anders moet je een aparte pcikaart kopen met die poorten (S-ATAcontroller).

Je moederbord met wel de grootte van je nieuwe HD aankunnen.

Dus welk moederbord heb je? (eventueel controleren met Everest)

Ik heb dus maar even gekeken met Everest and the results are: Moederbordnaam Asus P4B266.
Is dit genoeg om te weten?

Laatst bewerkt:
200 gb vind ik meer als genoeg. Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik mijn pc heb, nu 2 jaar, dat ik de bios nog nooit heb geupdated. Vind ik eng, als dat fout gaat. Maar bedankt voor de info! ik ga maar eens op zoek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan