Nieuwe harde schijf, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hoi

Ik wil een nieuwe harde schijf kopen, maar heb niet echt echt een idee waar ik naar moet kijken. Ik heb deze gevonden : http://azerty.nl/0-857-259587/wd-caviar-black-wd1002faex-.html

Naast spinsnelheid heb ik eigenlijk geen idee wat de prestaties van een harde schijf nog meer bepaalt. Op dit moment heb ik deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=136398

Ga ik het verschil merken? Is dit een slimme aankoop? Ik heb niet echt zin om aan SSD's te gaan beginnen, of Raid ofzo. Ik wil gewoon mn Hdd vervangen.

Wil je een snelle of een tragere zuinige? Hoeveel opslag heb je nodig? Wat is je budget? Je wil dus een gewone SATA harde schijf? Gebruik je grote bestanden? (Kijk dan ook naar de buffer)

Laatst bewerkt:
Het liefst een snelle ja, 1TB lijkt me genoeg en ik werk wel met redelijk grote bestanden ja. Budget: 75 euro

M'n moederbord ondersteunt dat wel, maar bij raid 0 is het toch zo dat als 1 harde schijf faalt, alles verloren is?

ja, de bestanden worden zegmaar gesplit op de schijven gezet waardoor de schijven samen een virtuele schijf zijn.

Je moet het ook zien als 1 harde schijf. Als je 1 hardeschijf in je PC heb en die crasht ben je ook alles kwijt. Dus maakt niets uit ;)

Niet aan gedacht :P Maar toch liever 1 harde schijf, ik had al moeite genoeg met cable management toen ik de casefans laatst installeerde, en dan zou ik dat nu weer moeten omgooien :p

Haha ok. Ik ga dan denk ik voor RAID. Welke WD serie is het slimst daarvoor? Green, Blue of Black? Welk buffergeheugen heb ik nodig? 32 of 64mb?

Ik zou het niet weten eigenlijk, ze zeggen dat de barracuda's heel goed werken in RAID. Al wil je een WD is Black het snelste.

idd, de WD caviar black vind ik zelf ook helemaal goed. het snelste hardeschijf is natuurlijk de WD velociraptor :D

Nog eventjes dit. Ik ga het denk ik zo doen:
WD VelociRaptor WD1500HLFS voor Windows en games en andere programma's,
Seagate Barracuda 7200.12 voor storage. Is dat een goed idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan