Nieuwe harde schijf - xp pro op oude!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hallo,

Ik heb een oude xp pro pc met licentie sticker van XP pro bovenop de kast maar geen cd's er bij.

Nu werkt deze pc op zich best goed alleen de harde schijf is maar 40 GB groot dus heb ik een 160gb gekocht maar nu bedenk ik me op eens dat de verborgen partitie en de xp versie op die kleine harde schijf staan.

Hoe kan ik nu zonder cd's die xp versie op die 160 GB krijgen of is er een betere manier om dit op te lossen.

Alvast bedankt!

Een kloon maken van de oude harddisk op de nieuwe en dan de nieuwe als Master aansluiten en de oude als Slave

hoi,

bedankt voor de snelle reactie,

dus ik kan het beste gewoon een kopie maken van de complete c schijf op die nieuwe schijf? is nog best ingewikkeld of niet?

Is het misschien het meest handig wanneer ik van iemand een originele xp pro versie leen en dan mijn eigen licentie nummer gebruik?

Een kloon maken is niets moeilijks aan, kan prima met b.v. het gratis HDClone
http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html
Dan hou je ook gewoon al je programma's en data

Een nieuwe installatie kan natuurlijk ook, maar dan moet je ook al je drivers en software opnieuw installeren

Geweldig heb gelijk de basic versie gekocht.

Laatst bewerkt:
Hoi mensen,

Ik heb gewoon de originele xp pro weten te bemachtigen en die geinstalleerd, werkt perfect.

Alleen idd ff de drivers opzoeken bij de fabrikant via everest home edition gekeken wat er in zat en daarna gedownload en geinstalleerd.

gr. tieske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan