Nieuwe harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otimel

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Na tijden windows opnieuw installeren en harde schijf controleren ben ik tot de conclusie gekomen om een nieuwe harde schijf te kopen. M'n laptop loopt heel veel vast op dit moment en soms start hij helemaal niet op. Dus ik heb besloten om een nieuwe harde schijf te halen. Nu heb ik begrepen dat niet alle 2.5 inch harde schijven op mijn laptop passen dus ik wil graag jullie hulp met het uitkiezen van een nieuwe harde schijf.

laptop: acer 5738g
- 4gb ram
- T6400 duo core 2.00 ghz
- nvidia g105m
- geupgrade naar windows 7 32 bit (terwijl mn processor een 64 bits processor is stond op deze laptop een vista 32 bits :/)

beschadigde harde schijf die er nu op zit: Hitachi HTS545050B9A300 500 gb 5400 rpm

wat denken jullie, dezelfde harde schijf kopen of een ander merk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Titel aangepast en tevens topic verplaatst naar sectie harddisks

Succes met je vraag.

Hoi,
Ik vraag me alleen af of @Otimel wel zeker weet dat het aan z'n harde schijf ligt.
Voordat je nu een andere gaat kopen zou ik 'm eerst eens formatteren en checken of er fouten geconstateerd worden.
Je zal er maar achter komen dat je een nieuwe schijf hebt geplaatst en de problemen opnieuw optreden .... dán baal je !?

@frankwannet sorry! ik was het Bios forum aan het checken en ik heb per ongeluk mijn vraag daar gesteld excuses daarvoor.

@Paul-RT Heel erg bedankt ik zal ernaar kijken!

@vanveelen Ja ik heb het niet goed uitgelegd maar ik zal het ff kort doen. Ik heb vaker problemen met mijn harddisk gehad, heb hem eergisteren nog geformatteerd en hij liep dus gister alweer vast. Ik heb wat problemen gehad met oververhitting met deze laptop waardoor het meerdere keren was uitgevallen, wat waarschijnlijk de harde schijf had aangetast. Daarnaast had ik nog een ander probleem: mijn laptop startte niet op omdat het de operating system (windows) niet kon vinden. Ik wilde toen windows opnieuw installeren, maar toen gaf mijn laptop aan dat het de harde schijf niet kon vinden. Ik weet 99% zeker dat het probleem bij mijn harde schijf zit!

@Paul-RT Heb ik er veel aan als ik een 7200 rpm schijf koop in plaats van een 5400 rpm schijf met deze laptop? Ik snap dat de 7200 rpm schijven iets duurder zijn maar dat maakt mij niet veel uit.

Hoi,

Het ligt niet zelden aan de connector (of die zit niet goed vast).
Je zou het kunnen testen door de 'oude' eens in een externe case te plaatsen en te zien wat er gebeurt .....

De laptop is meerdere malen niet opgestart en hoe we het toen aan de praat kregen was de harde schijf aan te sluiten aan een andere computer (zoals jij zegt) om te kijken of er contact werd gemaakt. En de andere computer herkende de schijf en bij het terugplaatsen pakte mijn laptop het ook weer. Maar het lukte niet altijd.

Denk je dat het aan de connector kan liggen zoals jij zegt?

Hoi,

Ja, het kan aan de connector liggen. Ik heb het probleem met een Acer laptop eerder bij een klant gehad, hoewel het niet hetzelfde type was als die van jou. Het was toen een moederbordprobleem (en het had me veel uurtjes gekost, want je gaat natuurlijk niet direct van dit soort problemen uit)
Probleem is natuurlijk dat je een nieuwe schijf van zo'n 45 tot 50 euri gaat kopen .....
Een 'indicatie' kan zijn door eens voorzichtig te voelen of je die connector - als je de schijf er even uit hebt gehaald - wat heen en weer kan bewegen (ook al is dat nog zo gering).

Laatst bewerkt:
Het toerental van je harddisk maakt niets uit voor de werking van je laptop.

Heel erg bedankt. Ik heb net de 500gb harde schijf van Western Digital besteld die je had aanbevolen. Ik las ook wat aardige reviews erover op de site dus ik heb er alle vertrouwen in. Ik las ook dat de 7200 rpm schijf toch iets te warm werd...wat ik niet graag heb aangezien ik al een beetje last had van oververhittingsproblemen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Ozan

Hoi,

Hou je ons op de hoogte van het resultaat ..... ??

Geloof mij dat je met het kopen van een nieuwe harde schijf je probleem niet oplost.

Zoals je zelf al aangeeft: de laptop raakt vaak oververhit, dat is je echte probleem.
Een bekend euvel bij deze serie laptops van Acer.
Ga je er dan ook nog eens zware programma's op draaien zoals Sony Vegas, krijg je de bekende problemen.
En nogmaals, met het plaatsen van een andere handdisk, verander je daar niets aan.

@mrmusic het probleem was niet de oververhitting van mijn laptop. Hier had ik eerder veel last mee waardoor de HDD was beschadigd. Nu heb ik geen last meer van oververhitting maar wel een beschadigde HDD. Dus het probleem is mijn harddisk en die moest vervangen worden en dat is dus gebeurd. Al had ik nog steeds last van oververhitting die harddisk moest sowieso vervangen worden.

Voor de rest wil ik jullie allemaal bedanken. Heb mijn nieuw harde schijf vandaag binnen gekregen en ik typ dit bericht met mijn eigen laptop wat dus betekent dat alles het goed doet =).

bedankt voor alle hulp,

Ozan

Altijd gebruik maken van uw laptop op een dienblad
Gebruik een spuitbus Air Duster :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan