Nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigteute

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
10
Hallo,

Ik zit met een redelijk groot probleem hopelijk kunnen jullie helpen.
Dus het zit zo mijn Laptop is vorige week gecrached en heb veel moeite moeten doen om mijn gegevens terug te krijgen. Maar doordat mijn harde schijf dus kapot is ben ik vandaag een nieuwe harde schijf gaan kopen. ik vervang hem door mijn oude harde schijf, zet de boot sequence op cd/dvd/cd-RW drive eerst en steek de Windows 7 cd in. Maar bij het opstarten geeft hij 2 biepen en komt "No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setup utility Press F5 to run onboard diagnostics. en wat ik ook doe het blijft erop komen. Daarna heb ik hem verbonden met mijn andere laptop en ging naar systeembeheer waar ik de MBR kon aanzetten en mijn partitie kon formatteren in NTFS maar ik heb nog steeds dezelfde fout. Wat opvalt is dat mijn andere harde schijf op Healthy(System, Boot, page file, Active, Crash dump en Primary Partition staat terwijl mijn nieuwe harde schijf alleen maar op Primary partition staat Nieuwe HD.jpg dus volgens mij is dat het probleem maar hoe verander ik dit?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg Mathieu
 
Sata of ide schijf?

Bij ide dienen de jumpers correct te staan.
 
Nieuwe schijf in je laptop gedaan en opgestart met de cdrom.
Is dit wel een officiële installatiedvd?
 
Ja en neen,
Doordat ik in een informatica richting zit kan ik via de school Microsoft producten voor een tijdje uitproberen via MSDNAA waaronder Windows 7.
Dus het is wel officieel en legaal maar ik heb het wel op een dvd-rw geplaatst.
 
Goed, maar hoe weet je dat je HD defect was. Als deze het ook al niet doet zou ik je conclusie nog eens goed overdenken.
 
No bootable device zegt mij dat je de HDD Autodetect moet uitvoeren in het BIOS...

Anders zou ik met een andere computer (of aan iemand vragen of die wilt) de Minitool Partition Wizard bootable cd downloaden, deze branden met BurnCDCC (evt. uitpakken met 7-Zip) en vervolgens je schijf primair en actief maken

Kijk hier voor meer info...
 
@RogerS bijna volledig zeker dat alles nog in orde is
@dorado heb de schijf op primair en actief gezet maar nog steeds hetzelfde probleem.
ik moet op een of andere manier hem op systeem kunnen zetten (zie afbeelding bij vraag)
 
Doe dan het volgende:
  • Start op met Minitool Partition Wizard bootable cd
  • Selecteer de betreffende schijf
  • Rechtsklik -> delete partition
  • Na deze operatie -> rechtsklik opnieuw -> create partition
  • Start opnieuw op met de installatieschijf van Windows


Anders is een tool a la FDISK een uitkomst. Dit zou je kunnen doen door een Hirens's bootcd te branden.
website: http://www.hirensbootcd.org/

Kijk hier voor de inhoud: http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v140/
Ik denk persoonlijk aan Super FDISK (Kijk bij Partition Tools)
 
Laatst bewerkt:
Er moet een of ander probleem zijn geweest met mijn cd lezer.
heb hem verstoken naar andere laptop en daarop geïnstalleerd.
en nu doet mijn cd lezer weer normaal dus weet nog altijd niet wat het probleem was maar nu kan ik weer op mijn laptop.
iedereen bedankt voor de reactie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan