Nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Hallo,

Ik heb de harde schijf van mijn Dell Latitude verwijderd (80GB) en een andere HDD van een Packard Bell (500GB) ingebouwd. Het past er mooi in. Op beide HDD's staat dezelfde software met besturingssysteem windows 7 ultimate.
Als ik de Dell opstart vind hij het besturingssysteem niet. Vind hij windows niet en moet ik windows opnieuw opspelen of is er dan iets anders aan de hand.

Gr. Maan

Hoi,

Zie je in de bios wel de hd staan en staat deze als eerst boot?

Ik denk dat je windows opnieuw moet installeren, op de schijf van 80 Gb staat immers een installatie met alle stuurprogramma's voor de Dell, en op de schijf van 500Gb staat een installatie voor een Packard Bell, 2 verschillende systemen.
Als je het systeem opstart met een andere installatie raakt Windows in de war en kan daar niet mee overweg.
Een nieuwe installatie zorgt er ook voor dat tijdens de installatie niet alleen Windows op je harde schijf komt te staan, maar ook de meest basale stuurprogramma's voor je hardware om uberhaupt op te starten.

Bedankt voor de snelle reactie. Aan het antwoord van Rickvi68 was ik ook aan het denken en klinkt heel logisch.
Dus we gaan aan de slag. Meld me weer of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan