Nieuwe hardeschijf, programma's/XP werken niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb n computer met een 5a6 jaar oude 500GB (SATA) hardeschijf erin.
Nu heb ik deze gisteren uit voorzorg vervangen door een nieuwe.
De oude schijf laat ik er nu bijzitten, omdat daar al mijn (betaalde) licenties opzitten.
Nu wil ik bijvoorbeeld de hyperlinks van office e.d. kopiëren naar mijn nieuwe windowsschijf.
Alleen, als ik dan desbetreffende link aanklik (bijv. word) dan komt er te staan dat er een onverwachtse fout is opgetreden in office en deze afgesloten wordt.

Op zich logisch, want waarschijnlijk zoekt office nu in het nieuwe register/ nieuwe schijf naar bestanden en instellingen.
Hoe kan ik dit oplossen? OF moet ik alsnog al mijn programma's opnieuw installeren?

Met vriendelijke groet,

TJ

Hoi Bertus, Thnx voor je giganisch snelle reactie:thumb:
Hm, das best irritant:P
Ik weet dat ik hiervoor (dus toen ik net mijn SATA schijf had, zo'n 5 jaar geleden) dat ik wél nog Office kon draaien vanaf mijn ideschijf in slavestand.

Is er geen mogelijkheid registerwaardes ofzo te kunnen kopieren?

Greetz, TJ

Waarom maak je niet een 1 op 1 kloon van je oude harddisk naar je nieuwe, dan ben je klaar!

verkeerde linkje :o

deze

Je kunt een drive clonen en ook een herstel-cd maken.

Bijlagen

• reflectfree.jpg
    reflectfree.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 29
Het probleem was onder andere dat ik mijn computer ook zakelijk gebruik en er zo'n gigantische hoop rommel op stond, dat ik er geen wijs meer uit kon.
Mijn bureablad stond vol, mijn map documenten stonden 1000den bestandjes, progrmmaatjes e.d. in.
Ik dacht, ik stop er een nieuwe schijf in, daar zet ik windows op en wat standaard programma's als mail en virusscan en de rest gebruik ik van mijn oude hdd.
Dan heb ik én een snelle computer en geen rommel op mijn werkschijf.

Maar dat idee gaat dus de mist in als ik het zo begrijp?:(

Greetz, TJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan