nieuwe hardeschijf voor satellite toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cesar

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
40
Hoi,
Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn harde schijf stuk is endat ik mischien een nieuwe moet kopen. Tot zoveer niets helpt om mijn laptop in orde te krijgen ik bljif de foutmelding ontvangen. Het gekke is dat op dit moment dit bericht op mijn laptop aan het tikken ben en hij doet het wel. Heeft iemand een idee van watvoor schijf ik moet hebben. Ik gebruik mijn laptop voor internet en het schijven van brieven verder sla ik weinig gegevens op hooguit 20 gb.
Wie kan mij tips geven. De schijf is voor een Toshiba Satellite van 2004 model SA30-614.
Hoe moelijk is om een nieuwe schijf te plaatsen? en te configureren?

groetjes Cesar
 
Hoi !

Kijk even of je en IDE- of Sata-schijf nodig hebt, of lees de manual.

Kik voor een IDE-schijf (daar ga ik even vanuit voor een lappie uit 2004) es hier: http://www.alternate.nl/html/shop/p...&Level1=Harddisks&Level2=IDE&Level3=2,5+inch&

Platsen gebeurt meestal door een klepje d.m.v. 2 schroefjes te verwijderen, de oude HDD eruit te halen en de nieuwe terug te plaatsen.

Configureren gaat eenvoudig als je een XP-CD hebt megeleverd gekrgen.

Nogmaals: lees je manual, of kijk op de Toshiba-site.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,
Ik heb mijn pc geopend en stta dat er om ATA/IDE (dit is een IDE schijf ga ik er van uit, wat staat ATA voor?) schijf ik zal er eentje kopen en hoop dat de problemen dan opgelost zijn.

Groetje en bedankt voor de info.

PS als ik een nieuwe schijf instaleer krijg ik geen problemenmet de besturing van mijn cd speler zonder deze speler kan ik xp niet instaleren. Of gaat dit automatisch?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

CD-speler als eerste in de opstartvolgorde plaatsen, XP-CD erin en daarvan opstarten !

Mag geen problemen opleveren.

Greetz,

Harry.
 
Of even middels een verloopstekker en Ghost je huidige disk kopiëren, dan hoef je niets te installeren. Dit is natuurlijk wel een perfecct moment om weer een 'schone' installatie te hebben..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan