Nieuwe hardeschijf wel geschikt..

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissers

Banned
Lid geworden
23 jan 2006
Hoi

Ik heb een vraagje,
Hoe kan ik precies weten als een hardeschijf van 160 GB wel geschikt is voor mijn computer..?? Ik wil graag weten vanwege de snelheid van mijn computer.

Western Digital WD1600JB
Opslagcapaciteit 160 GB
Rotatie snelheid 7200 rpm
Cache 8 MB
Formaat 3.5 inch
Zoeksnelheid 8,9 ms (gemiddeld)
Doorvoersnelheid 100 Mbyte/s (max)
Interface IDE-U100

Ik heb een HP A 460 computer
Processor AMD Athlon TM XP - 3000+ (2,17 Ghz)
Snelheid:2158 MHz
VIA KM 400 chipset
333 Mhz Bussnelheid
512Kb level 2 cache

Is dat wel een goeie combinatie met mijn computer. Die hardeschijf waarvoor ik heb gekozen.

Groeten,

Vissers

Reacties welkom!

Bedankt:o

Je moet niet de snelheid van de hardeschijf vergelijken met die van de processor ( het 2e blokje informatie gaat over de processor ).
Het gaat vooral om je moederbord. Of deze de hardeschijf ondersteunt: Ja.
Of er nog ruimte is, ik denk dat je nu maar 1 hardeschijf hebt dus waarschijnlijk Ja.

Je moet niet de snelheid van de hardeschijf vergelijken met die van de processor ( het 2e blokje informatie gaat over de processor ).
Het gaat vooral om je moederbord. Of deze de hardeschijf ondersteunt: Ja.
Of er nog ruimte is, ik denk dat je nu maar 1 hardeschijf hebt dus waarschijnlijk Ja.

Jah ik heb 1 hardeschijf met 2 partities. Dus wat ik nou wil gaan doen een nieuwe hardeschijf erin plaatsen en eentje van 160 GB erin zetten. En nou het volgende vraag komt eraan
En is het mogelijk om twee partitie te maken eentje voor gewoon windows dus standaard C: en de andere voor rescue recovery is dat wel mogelijk...?

Gr.

vissers

Je wilt van je bestaande schijf die je nu al hebt weer 1 partitie maken, dus de C-schijf in feite groter maken. Dat kan, maar niet binnen Windows omdat het de systeempartitie is waarmee Windows niet durft te rommelen. Het kan wel met andere programma's, gratis is er bijvoorbeeld Gparted ( LiveCD kiezen van Gparted ) of betaald ( of ergens downloaden ) zijn er de goede Partition Magic en Acronis Disk Director Suite.

Van die nieuwe schijf kan je dus 1 partitie houden of opdelen.

Nee ik wil gewoon mijn hardeschijf vervangen door een ander,

Want nou zit ik op mijn eigen computer. Want ik heb een dierbare hardeschijf van 80 GB ultra met films en belangrijke data voor huiswerk voor school. Ik heb al 4 jaar nooit echt problemen mee gehad.
En daar zit ik vaak op het internet wat ik wil hem gewoon vervangen door een ander. En die ander wil ik dan bewaren als ik niet op het internet ga.

Want het gaat om harddisk van 160 GB.
Wat ik nou wil is gewoon twee partities maken eentje voor windows en die andere voor downloads. Is dat wel mogelijk twee partities maken eentje voor windows en die ander voor herstel recovery....?

Want ik heb namelijk die CD-van windows XP Home Edition. Maar dat moet geen probleem zijn he' om het hem te installeren.

Ik hoor het wel.

bedankt

GR.vissers

Laatst bewerkt:
Je wilt het dus zo:

Oude schijf: -- partitie 1 -- Windows
-------------------- partitie 2 -- Downloads

Nieuwe schijf -- partitie 1 -- recovery / back-up

Deze 2 schijven dus samen in 1 pc?

Dat kan, allemaal met Partition Magic, ADDS ( Acronis Disk Director Suite ) of Gparted.

Jouw advies is wel goed.

Nee misschien ben ik niet duidelijk. Kijk ik wil gewoon mijn hardeschijf van 80 GB wil ik helemaal eruit halen gewoon aan de kant bewaren. Dus die gewoon opzij leggen)

Dus ik wil gewoon een 1 lege verse nieuwe hardeschijf van western 160GB gewoon erin zetten. En gewoon opnieuw windows erop installeren. Dus ik wil nou twee partitie maken eentje van 60 dat is voor windows en die andere is voor 100 GB downloaden van bestanden. Of een tweede oplossing 140 GB voor windows en tweede partitie 20 GB voor herstel recovery.

Maar aan de andere kant is het wel mogelijk om van die cd- van windows XP een herstel recovery kopie te maken op een aparte partitie....? Hoe doe ik dat en hoe moet ik dat maken...........?

Gr.

vissers

Laatst bewerkt:
Wat jij voorstelt kan natuurlijk ook, maar dan staan daar 80 prachtige GB's niks te doen.:D

Wat ik zou doen:

Oude schijf: -- partitie 1 -- Back-up / recovery

Nieuwe schijf -- partitie 1 -- Windows
---------------------- partitie 2 -- Downloads

Zo heb je lekker veel aan de ruimte, heb je de betrouwbare nieuwe erin en gebruik je de oude!:thumb:

Ik zit namelijk met een vraag.

Moet ik mijn hardeschijf altijd van te formateren in NTFS maar dat weet. Dus mijn volgende vraag is kan mijn hardeschijf automatische worden geformateerd in NTFS. Want ik heb namelijk herstel CD's. Als ik een herstel partitie moet maken moet maken zou ik voor optie 2 kiezen , heb ik de juiste antwoord...?

Voor standaardherstel, klik op H. Klik op Volgende om verder te gaan met
Systeemherstel. Klik op Ja om het herstel te starten. Plaats de overige
herstelschijven wanneer het programma daarom vraagt.
Of:
Druk voor een volledig systeemherstel op F. Klik op Ja om een volledig
systeemherstel uit te voeren. Bevestig dat u een herstelpartitie wilt maken.
Plaats de overige schijven wanneer het programma daarom vraagt.

Of:
Bij een lege of defecte vaste schijf drukt u op H om een volledig
systeemherstel uit te voeren. Plaats de overige herstelschijven wanneer het
programma daarom vraagt.

Groetjes,

vissers

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan