Nieuwe hardware gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo

Ik krijg de laatste tijd elke keer als ik windows xp opstart, een scherm te zien waarin staat dat er nieuwe hardware is gevonden. Ik zou niet weten wat er nieuw is, aangezien ik niks veranderd heb. Als ik dan op installeren druk, kan ik kiezen dat ze zelf zoeken of dat ik een cdrom erin doe. Beide werken niet. Op het eind kan ik aanvinken dat het niet meer opnieuw gevraagd hoeft te worden, maar toch krijg ik elke keer weer het scherm bij het opstarten.

Dus mijn vraag: hoe krijg ik dit scherm weg?

Alvast bedankt!

Kijk eens onder "rechtemuisknop de computer"---->eigenschappen---->hardware---->apparatenbeheer,of je daar gele of rode tekens ziet staan!

Kijk eens onder "rechtemuisknop de computer"---->eigenschappen---->hardware---->apparatenbeheer,of je daar gele of rode tekens ziet staan!

Nee, er staat alleen een rood kruisje door 'ULi PCI Fast Ethernet Controller', maar die heb ik gister pas uitgeschakeld. Het probleem is al een paar weken.

Het klinkt afgezaagd, maar heb je al een virusscan gedaan? Heb je omlans nog nieuwe software geïnstalleerd die hardware emuleerd (Vitual drive, ..). Kijk ook eens in het systeem-log (configuratiescherm, systeembeheer, logboekbestanden) of er foutmeldigen zijn. Ook in de opstart kan het probleem zitten, controleer eens met het progje Autoruns wat er zoal opstart.

Jan

Kijk voor de zekerheid in Start, Alle programma's, Opstarten. Staat daar de "herinnering" aan een installer? En download en installeer anders Winpatrol Freeware. Open Winpatrol op de tab Opstartprogramma's. Kijk of daar zo'n herinnering tussen staat.

Laatst bewerkt:
Kijk voor de zekerheid in Start, Alle programma's, Opstarten. Staat daar de "herinnering" aan een installer? En download en installeer anders Winpatrol Freeware. Open Winpatrol op de tab Opstartprogramma's. Kijk of daar zo'n herinnering tussen staat.

ik kan geen herinneringen vinden oid. ik heb nog eens verder gekeken en gezien dat het de installatie betreft van 'controller voor massaopslag'. nu had ik de kabel voor de ipod erin hangen, maar als deze eruit is en de pc opnieuw wordt opgestart, dan krijg ik de melding ook...
hoe moet ik met 'autoruns' een mogelijk probleem opsporen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan