pcexpert
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 dec 2012
Hallo,
Ik heb zonet een stomme fout gemaakt door een DIY kabel te vergeten insuleren. Daardoor is er iets geschokt geraakt en nu stuk. Ik ga de moeite niet doen om het mobo te herstellen sinds ik aan het plannen was om te vernieuwen in de near-future sws.
Ik zou een CPU en Moederbord moeten hebben dat preferable op het DDR3 platform gaat, en maximum een ATX mobo is.
Hier zo een beetje de vereisten van het mobo:
- minimum 3 fan headers exl. CPU header.
- Zijwaarts gerichte sata poorten
- 6 sata poorten minimun, waarvan 2 6Gb/s min. 4overige mogen op een Marvell controller.
- Min. 2 PCI-E sloten en 2 PCI sloten.
- Ruimte voor een H100i koeler.
- Nieuwte versie UEFI bios 'Met muis)
- Overclockingsmogelijkheid
- *optioneel* Raid-configuratie (Marvell)
CPU:
- Game-capabiliteit, maar dan niks meer dan CS:GO en dergelijke. Geen Dirt, BF of zo. Misschien wel GTA.V
- Streaming/opname
- Overclockbaar (K-series)
- Minecraft :3
- 4 cores op z'n minst
Budget is ongeveer 500euro voor cpu en mobo
Koeler valt erbuiten.
Bedankt voor alle hulp,
Sander
Ik heb zonet een stomme fout gemaakt door een DIY kabel te vergeten insuleren. Daardoor is er iets geschokt geraakt en nu stuk. Ik ga de moeite niet doen om het mobo te herstellen sinds ik aan het plannen was om te vernieuwen in de near-future sws.
Ik zou een CPU en Moederbord moeten hebben dat preferable op het DDR3 platform gaat, en maximum een ATX mobo is.
Hier zo een beetje de vereisten van het mobo:
- minimum 3 fan headers exl. CPU header.
- Zijwaarts gerichte sata poorten
- 6 sata poorten minimun, waarvan 2 6Gb/s min. 4overige mogen op een Marvell controller.
- Min. 2 PCI-E sloten en 2 PCI sloten.
- Ruimte voor een H100i koeler.
- Nieuwte versie UEFI bios 'Met muis)
- Overclockingsmogelijkheid
- *optioneel* Raid-configuratie (Marvell)
CPU:
- Game-capabiliteit, maar dan niks meer dan CS:GO en dergelijke. Geen Dirt, BF of zo. Misschien wel GTA.V
- Streaming/opname
- Overclockbaar (K-series)
- Minecraft :3
- 4 cores op z'n minst
Budget is ongeveer 500euro voor cpu en mobo
Koeler valt erbuiten.
Bedankt voor alle hulp,
Sander
Laatst bewerkt: