nieuwe hardware -> pc bevriest

• Onderwerp starter Onderwerp starter stv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stv

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een probleem.

Sinds kort heb ik draadloos internet. Aangezien ik een vaste pc had, ben ik een antenne gaan kopen voor in mijn pc te monteren. Ik installeerde ook de nodige hardware (tp-link; tl-wn350g).:)

Wanneer ik mijn draadloos internet activeer werkt mijn computer veel trager, het internet werkt heel traag ondanks een goede verbinding en mijn computer bevriest vaak (soms al van bij het opstarten). ctrl-alt-del werkt dus niet...

Wanneer ik het draadloos internet uitschakel is er geen probleem :s

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Hoe heb je de kaart geinstalleerd. Installeren met de kaart erin? Of geinstalleerd VOOR het erin zat.

Heb je ook iets in een logfile staan? Wat er gebeurt op het moment dat het vastloopt?

Kaart erin gestoken en dan pas hardware geïnstalleerd. Ondertss al een paar keer geherinstalleerd maar helpt niet...

Wat bedoel je juist met logfile , dat ken ik niet?

Vastlopen is in mijn geval: muis blijft staan, werkt niet meer (in en uittrekken geprobeerd), keyboard werkt niet, scherm blijft gewoon staan. Enkel de computer achteraan uitzetten helpt.

Bedankt voor de reactie :-)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kijk even in je logboeken wat er vermeld wordt op de tijd van de "freeze " !

Greetz,

Harry.

Welke lijst juist? Die van toepassing, beveiliging, systeem,...?

Voorlopig zijn er zoveel vermeldingen in het logboek dat ik niet goed weet welke op het moment van de freeze gebeurde.

Anders wacht ik even tot mijn computer weer eens 'freezed'?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Systeem en evt. toepassing.

Je kunt ook even op de site van @t-Link kijken of er betere(nieuwere) drivers zijn te downloaden voor de netwerkkaart.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nee, zo direct niet, tot m'n verbazing !

Maar: heb je de dr.loze netwerkkaart toevallig in een PCi-slot geplaatst vlak onder je graka ?

Mogelijk heb je een IRQ-conflict !

Draai je onder XP of Vista ?

Greetz,

Harry.

Ik heb windows xp.

Ik heb het geplaatst onder het 'grotere stuk met mijn ATI videokaart erop'. Als je begrijpt wat ik bedoel? :s

Ik heb geprobeerd een foto te nemen, maar die is erg troebel...

Hoi !

Heb je een ander PCi-slot vrij, zet de netwerkkaart dan daar es in !

Lijkt inderdaad op een IRQ-conflict.

Kijk es bij Start - bureauaccessoires - systeemwekset - systeeminfo.

Klik onder hardwarebronnen op: Conflicten/Delen

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dat zal je probleem m.i. oplossen:

IRQ 16 RADEON X1600 Series
IRQ 16 TP-LINK 11b/g Wireless Adapter

Greetz,

Harry.

Nog even geduld, heb nog wat probleempjes met installeren van de hardware, tzal voor vanavond zijn, moet nu even weg, dan laat ik ook weten of het werkte!

Laatst bewerkt:
Mijn internet gaat al veel sneller, bedankt harry!

Mijn pc bleef wel nog één keer steken, dus ik wacht nog even tot morgen om te testen. En dan kan ik (hopelijk) op opgelost klikken!

Tx!

Heb vandaag nog eens geprobeerd en heb weer hetzelfde probleem. Nog steeds gaat alles supertraag van zodra ik de internetverbinding activeer :s Alleszins al bedankt voor de moeite!

Heb nog steeds hetzelfde probleem. Weet niemand een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan