Nieuwe hardware -> software werkt niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwenhart

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
40
Ik heb pas geleden (gisteren om precies te zijn) een nieuw moederbord, een nieuwe processor, nieuw werkgeheugen en een nieuwe videokaart ingebouwd in mn oude computerkast waar nog een dvdbrander en een harde schijf inzaten.

Het probleem is dat als mn computer even veel geheugen nodig heeft het scherm en het geluid ongeveer een miliseconde bevriezen (geluid iets langer) - edit: beeld eigenlijk bijna niet zichbaar weet ik niet eens zeker maar geluid zeker.
edit 2: in games blijven zowel beeld als geluid een miliseconde haken
Dus als ik muziek luister bijvoorbeeld en ik start een applicatie hoor ik een seconde lang hetzelfde geluidje en dan gaat ie weer verder.

Dit gebeurt best vaak en het is mateloos irritant. Zou het komen omdat ik de harde schijf waar windows nog opstond met configuratie van mn oude hardware niet heb geformatteerd maar alles toch nog werkt?
 
Laatst bewerkt:
Helaas

XP is geen 98. 98 zocht vanzelf of hij de hardware kon installeren.

XP gaat er van uit dat hij het weet. Dus je zult XP er opnieuw op moeten zetten.
Vaak start hij zelfs vaak niet op, dus je had nog mazzel.

Het kan misschien door de drivers opnieuw te installeren, maar veel kans geef ik je niet.
XP is een eigenwijs ventje.

Maar zet er een tweede HDD in en installeer een tweede XP er op, dan kun je eenvoudig je data overzetten.

Eric.
 
Alles doet het gewoon normaal hoor behalve dat ie schokt denk je echt dat dat daar aan ligt? :O
 
Als XP draait dan heb je kans dat het installeren van de juiste chipset drivers (op cd van het moederbord) en drivers voor de videokaart het geheel weer soepel laat verlopen. Vooral de chipset drivers zijn erg belangrijk voor een goede werking.
 
Heb ik gedaan met de cd van het nieuwe moederbord, en de nieuwste videokaartdrivers van internet gehaald, en toch heb ik het probleem, zou formatteren helpen of is er een andere oplossing?
 
Zoals ik reeds zei

Opnieuw installeren is vaak de enige optie.
Daarvoor hoef je niet te formatteren, maar het mag wel.
 
Heb de thread even bekeken.

Als hij je een iso heeft gestuurd moet je die met Copy kunnen branden.

De bron is dan je harde schijf (het bestand WinXP.iso of hoe hij ook heet) en het doel je brander.

Als je het eerst uitpakt is hij niet meer bootable, dus dat is niet goed.

Wat ook nog kan is mounten in DeamonTools en dan kopiëren

Letop dat je een CD naar CD kopieert en als het een DVD is naar DVD anders is hij ook niet bootable. Wat het moet zijn kun je ook zien in DeamonTools.

Stuur even een mailtje naar "nickname"@live.nl dan zal ik kijken wat ik kan doen.

Eric.:thumb:
 
Windows is opnieuw geïnstalleerd maar heb het probleem nog steeds.. wat nu :(?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan