Nieuwe Haswell processor, is het wel waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

De laatste tijd heb ik mij aardig bezig gehouden, met het samenstellen van mijn nieuwe pc. Ik heb het advies gekregen, om voor de nieuwe Haswell processor te gaan, die overigens pas net uit is.

Nou heeft deze (I5 4670k) een hogere wattage verbruik, dan de oude(re) Ivy Bridge (I5 3570k). De Haswell is wel kwalitatief iets beter, maar scheelt heel weinig. Als de Haswell dan een hogere wattage verbruik heeft, betekent dit toch ook, dat deze sneller warm(er) wordt?
Is het verstandiger om de I5 4670k te nemen of toch maar de I5 3570k?

En hoe zit het eigenlijk met de overklokbaarheid?

(Nou wil ik er ook nog advies bij vragen over de moederboord, welke raden jullie aan bij een budget van laten we zeggen, ongeveer €800,- á €900,- pc? (Voor de Haswell: )Iets van een Asrock Z87 Extreme3 of Asrock Z87M Extreme 4?)

(Alvast) bedankt (voor jullie tijd), Barros

Laatst bewerkt:
Pas wel op, het verbruik is inclusief de grafische core, die in de haswell een stuk sneller is dan in de voorgaande serie. Over het algemeen is het gemiddeld verbruik iets lager dan de voorganger.

Er is iets te zeggen voor beide opties. Mogelijk is de 3serie binnenkort wat goedkoper. Aan de andere kant heb je met de 4 serie een moederbord wat waarschijnlijk nog een paar jaar mee kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan