Nieuwe HD in de hand, oude niet meer te bereiken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hakar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Zoals boven beschreven de nieuwe (ongebruikt) in de hand en de oude schijf niet meer te bereiken.
In topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=384395 en http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=384566had ik uitgevonden dat ik een nieuwe HD kon plaatsen en dan de oude daar naar toe klonen.

Nu vandaag tijd om het te gaan doen, op de oude schijf was de pc niet stabie meer.
Een hoop gekraak en gesteun tijdens opstarten, en ratelen tijdens gebruik.

Om dit te kunnen doen was ik de Disc Wizard van Maxtor (Seagate) nodig, die ik ook heb gedownload.

Toen begon de ellende, de pc moest opnieuw opstarten om de prog te activeren.

Tijdens opstart bleef pc hangen in het zwarte XPPro opstartscherm.
Na tig keren proberen de (niet originele) CD er in gestopt en windows opnieuw geïnstalleerd.

PC startte in 1 x goed op en kreeg het standaard heuveltjesbeeld van windows voor mijn neus.

Toen beroerde ik de muis en de pc sloeg spontaan uit.

Weer geprobeerd op te starten , maar steeds de melding om op te starten in veilige modus, met netwerkondersteuning, of met dos opdrachtregel, of de meest recente goed werkende configuratie, of normaal op starten.

Vanaf een uur of elf vanochtend alle opties tig keren geprobeerd, maar op of doorstarten ho maar.

De ene keer komt ie niet verder dan het checken vamn het systeem en de andere keer niet verder dan het zwarte opstartscherm van windows met de blauwe loper eronder, en dan slaat ie spontaan uit, of stopt gewoon.

Vraag is nu of dit aan de oude schijf ligt, of dat ik een softwareprobleem heb.:confused:

Laatst bewerkt:
Dat is wel heel duidelijk lekkende condensatoren. Je zou ze kunnen vervangen als je handig bent en er lol in hebt. Heb ik ooit eens gedaan en het bordje draait nog steeds. Anders nieuw moederbord (geheugen processor) en alles overnieuw installeren.

PS je foto was duidelijk hoor.:)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk geen harddiskprobleem, maar een probleem op het mobo.

Kennis wees me op de condensatoren op het mobo die van boven bol staan en vol zitten met prut.
Volgens hem is dit het probleem wat het plotseling uitslaan van de pc veroorzaakt, en ook invloed kan hebben op de werking van de HD.
Onder de fan van de cpu zitten er nog 5, die er ook zo uit zien.

Zie foto
DSCF1476-1.jpg

@crash.

Hoe lang draait het bord nu op vervangen condensatoren?
Ik ben niet handig, maar rondvragen kan nooit kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan