nieuwe hd maar hij doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemeranger

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2005
nieuwe HD in mijn computer (oude is gecracht) gezet maar hij herkent hem niet ofwel hij doet niets. moet die geformateerd worden of moet ik iets in de bios veranderen of zoiets wie kan mij helpen???

Welkom op Helpmij.:)

Serial-ATA of IDE-schijf?

In geval van IDE-schijf:
Staat de Jumper op de achterkant van de hardeschijf wel goed?(Master/Slave) Dit is afhankelijk op welke connector je hem hebt aangesloten op de Breede IDE kabel.

Geplaatst door boemeranger
Serial-ATA
Was je gecrashde schijf ook Serial-ATA?
Zo nee, staat de Serial-ATA controller wel ingeschakeld in het Bios? Je zou namelijk na het eerste opstartscherm (geheugen check, IDE check), de Serial-ATA detectie moeten krijgen.

ja was ook een Serial-ATA 200gb
na het opstarten van de computer met de 6 boot discs krijg ik een scherm met de melding:xp repareren
of opnieuw instaleren als ik doe opn.inst met een win.xp cd in de drive kan hij deze niet installeren omdat de hd niet gevonden wordt.
er zijn geen partities gevonden

vraagje voor crash, Serial-ATA controller in de bios....hoe heet dat in de bios en waar vind ik die want ik zit ook nog steeds met dat probleem.
(is er misschien ergens een uitleg te vinden, als het kan in het nl wat waar staat en is in die bios ??)

ja was ook een Serial-ATA 200gb
na het opstarten van de computer met de 6 boot discs krijg ik een scherm met de melding:xp repareren
of opnieuw instaleren als ik doe opn.inst met een win.xp cd in de drive kan hij deze niet installeren omdat de hd niet gevonden wordt.
er zijn geen partities gevonden
Zodra je het blauwe setup scherm krijgt moet je op F6 drukken om de SATA driver vanaf floppy te kunnen laten installeren. Deze driver vind je op de moederbord cd-rom. Dan zal de schijf door de setup herkend worden.

@bruno-01,
Het hangt van je moederbord af. Bij mij(Award Bios) kan ik het vinden onder "Integrated Peripherals" > HW SATA is bij mij de controller

ik heb de sata drive gedownload van maxtor en inderdaad na f6 getoetst te hebben vroeg de comp. om deze disc. en hij werd geinstaleerd .
na de 6e disc de vraag enter voor instalatie van xp.
dit heb ik gedaan
dan krijg ik gebr.overeenkomst f8 accoord
dan komt scherm met groot vlak waar geen partities op staan om te selecteeren
enter voor instalatie dan versschijnt een fout melding
het probleem wordt waarsch.door het volgende bestand veroorzaakt setupdd.sys

wat nu??????:( :(

Laatst bewerkt:
Heb je s-ata wel eerst geformatteerd, dit kan je doen tijdens de installatie met de xp-cd.
Ja kan kiezen voor fat32 of ntfs, ntfs raad ik aan.

groet speedtouch

ik kom niet in de hd dus kan ik de xp cd niet gebruiken set up stopt op het laatste moment

ik kom niet in de hd dus kan ik de xp cd niet gebruiken set up stopt op het laatste moment

Formatteren moet je voor de setup doen.
Start nog eens op met de 6 opstart floppy's, deze sturen nml ook je dvd/cd rom aan.
Stop de xp-cd erin en neem de optie eerst formatteren en daarna kan je xp installeren.

groet speedtouch

Geplaatst door speedtouch

Formatteren moet je voor de setup doen.
Start nog eens op met de 6 opstart floppy's, deze sturen nml ook je dvd/cd rom aan.
Stop de xp-cd erin en neem de optie eerst formatteren en daarna kan je xp installeren.

groet speedtouch

6 cd`s geladen na 6e komt nergens format. te staan??
maar ik ben er weer mee bezig ik ga kijken
:thumb:

6 cd`s geladen na 6e komt nergens format. te staan??
maar ik ben er weer mee bezig ik ga kijken
:thumb:

na op F8 de gebr.overeenkomst goedgekeurd te hebben komt het scherm: druk enter als u windows op de geselecteerde partitie wilt instaleren
maar in het grote blauwe vak is geen partitie aangegeven

probleem zat in de bios instelling de oude hdd is vervangen door een nieuw type waardoor er ook iets in de bios verandert moest worden iets van s-ata onley
probleem is nu opgelost ik kan nu weer alles gaan instaleren
bedankt voor jullie tips en wie weet tot gouw??:thumb: :thumb: :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan