Hallo Allemaal,
Mijn laptop werkt prima alleen te weinig HD-ruimte (320 GB).
Ben inmiddels gelukkige bezitter van een Drive-je 500 GB: WD5000BEVT, dat ik graag in bedoelde laptopje wil plaatsen ter vervanging van het 320 GB exemplaar.
2 Vragen:
Voor de volledigheid:
Laptopje = Acer Aspire 5920G, waarop XP-Pro. RAM = 4 GB. Zit in een (draadloos) thuisnetwerk (54 Mbps). Daarin bevindt zich ook een Netwerkdrive (Iomega Home Media Harddisk) via een kabel op de router-AP. Alleen de datatransferrate is erg langzaam: zo'n 2,5 MByte/sec. Dus om daarop een volledige machine backup te maken vergt erg veel tijd. Dit is te versenellen door tijdelijk de laptop met een kabel aan de router te hangen.
Ik heb ook een LaCie externe drive (500 GB - "Hi-speed USB 2.0).
Graag jullie wijsheid.
Alvast bedankt.
Mijn laptop werkt prima alleen te weinig HD-ruimte (320 GB).
Ben inmiddels gelukkige bezitter van een Drive-je 500 GB: WD5000BEVT, dat ik graag in bedoelde laptopje wil plaatsen ter vervanging van het 320 GB exemplaar.
2 Vragen:
- Wat is de meest aangewezen resp. meest eenvoudige manier om alles wat op "oude" HD staat over te zetten naar de "nieuwe" (incl. het systeem en alle geinstalleerde programmas)?
- De oude HD heeft 4 partities: C: (ca 75 GB), D: (ca 6 GB), E: (ca 100 GB) en F: (ca 50 GB). C: = systeem. Andere partities bevatten allerlei data (en een enkel eenvoudig geïnstalleerd programmaatje).
Probleem: Zodra deze nieuwe HD is geplaatst is er nog geen OS en dus ook nog geen partitioneringsprogramma erop te zetten. Hoe moet ik deze nieuwe HD partitioneren voordat het ouwe spul erop komt?
Voor de volledigheid:
Laptopje = Acer Aspire 5920G, waarop XP-Pro. RAM = 4 GB. Zit in een (draadloos) thuisnetwerk (54 Mbps). Daarin bevindt zich ook een Netwerkdrive (Iomega Home Media Harddisk) via een kabel op de router-AP. Alleen de datatransferrate is erg langzaam: zo'n 2,5 MByte/sec. Dus om daarop een volledige machine backup te maken vergt erg veel tijd. Dit is te versenellen door tijdelijk de laptop met een kabel aan de router te hangen.
Ik heb ook een LaCie externe drive (500 GB - "Hi-speed USB 2.0).
Graag jullie wijsheid.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: