nieuwe hd start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

john2

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Mijn nieuwe hd start niet goed op. Wanneer hij windows wil opstarten zegt hij, dat hij eerst de de C: schijf moet controlleren, dan wacht hij een vijftien seconden en begint hij met z´n controle.
Tot een paar dagen geleden startte hij daarna weer op: een oneindige looping.
Nu start hij wel verder op, maar het controleren blijft.
Hoe kan ik dit uitschakelen?

dit heb ik gevonden op internet.
misschien helpt dit je

Als uw harde schijf niet beschadigd is, en daar gaan we even vanuit, leest Windows ergens de opdracht om uw partitie te controleren na het opstarten. U kunt even nagaan of er een geplande taak in de agenda staat, door via Start naar Programma's te gaan, via Bureau-accessoires en Systeemwerkset naar Geplande taken. Als u daar Chkdsk of Autochk aantreft, verwijder 'm dan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menuutje dat verschijnt voor Verwijderen.

Geen succes? Dan kunt u een registerwaarde controleren en zonodig aanpassen. Maak wel eerst een back-up van het register voordat u veranderingen aanbrengt, want een misstap kan het besturingssysteem ontregelen. Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager'. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' (zonder de aanhalingstekens) staat.

Een andere sleutel die u kunt controleren: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'. Als u Winlogon selecteert en in de lijst in het rechter venster SFCScan aantreft, ga dan even na of deze op '0' is ingesteld.

Een optie die voor sommige gebruikers uitkomst biedt, is Windows de expliciete opdracht geven een schijfcontrole uit te voeren bij de eerstvolgde herstart. Daarna zou Windows weer gewoon moeten opstarten. U kunt ook de D-partitie uitsluiten van schijfcontrole. Ga naar Uitvoeren en typ 'cmd'. In het commandovenster typt u 'chkntfs /x d:'. 'chkntfs /D'.

Volgens Microsoft kan het euvel ook de kop opsteken als u een upgrade heeft uitgevoerd naar Windows XP Home of Professional, u een scanner van Hewlett Packard in gebruik heeft en het stuurprogramma nog niet heeft vervangen door de XP-versie. In dat laatste, minder waarschijnlijke, geval zou u de scanner moeten loskoppelen of de drivers updaten.

Goldvinger,
ik heb e.e.a. gecontroleerd maar niets gevonden, en toch: vanmorgen startte hij op zoals het hoort. En nu maar even afwachten of dit zo blijft.
Bedankt voor je uitgebreide hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan