Vrienden,
IK wil mijn huidge HD vervangen door een WD als hierboven.
Deze 640 gb,black serie, schijf is dmv sata verbonden aan het mobo.( poort sata 1)
Volgens mij hoef je deze schijf niet als master te zetten, verbeter me als ik het fout heb..
Als ik de pc opstart met de nieuwe schijf erin,zie ik alleen een zwart scherm, en geen bios ofzo.( na F6)
De oude schijf weer even terug geplaatst en gekeken in de bios of er ergens een sata actief moet worden gezet, maar zonder reslutaat.
Nergens iets te bekennen....in de bios.
Het betreft een moederbord van ASUS A8V- MX, op de site van asus kom ik ook niet verder.
Zie er geen drivers staan speciaal voor sata ( voor mijn mobo).
Soms moet er wel eens een jumpertje geplaats worden op een HD ivm de transfer rate.
Weet niet of dat hier ook het geval is.........En of dat een belemmering is..
Wie weet er een oplossing voor?
ik hoor het graag,
gr. harold
IK wil mijn huidge HD vervangen door een WD als hierboven.
Deze 640 gb,black serie, schijf is dmv sata verbonden aan het mobo.( poort sata 1)
Volgens mij hoef je deze schijf niet als master te zetten, verbeter me als ik het fout heb..
Als ik de pc opstart met de nieuwe schijf erin,zie ik alleen een zwart scherm, en geen bios ofzo.( na F6)
De oude schijf weer even terug geplaatst en gekeken in de bios of er ergens een sata actief moet worden gezet, maar zonder reslutaat.
Nergens iets te bekennen....in de bios.
Het betreft een moederbord van ASUS A8V- MX, op de site van asus kom ik ook niet verder.
Zie er geen drivers staan speciaal voor sata ( voor mijn mobo).
Soms moet er wel eens een jumpertje geplaats worden op een HD ivm de transfer rate.
Weet niet of dat hier ook het geval is.........En of dat een belemmering is..
Wie weet er een oplossing voor?
ik hoor het graag,
gr. harold