nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchpokemaniac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
ey allemaal,

Ik heb net een nieuwe Hd gekocht, samsung 20,4 GB ik heb alles goed ingestoken (ook met dat pinnetje achter in de HD) en bij bios setup die nieuwe harddisk gezet, maar als ik dan naar windows (98) ga, dan geeft hij het icoontje van de nieuwe harde schijf niet weer, wat doe ik fout??

Je moet hem nog een partitie geven en formatteren

sorry, ik bedoelde, ik heb dat pinnetje goed gezet etc achter de HD, ik heb bij setup als je opstart dij het eerste dat je kan aanklikken de harddisk geselecteerd, maar toen kwam er geen icoontje bij deze computer, dus die bios setup staat toch bij dat setup menu bij het opstarten? Maar wat moet ik daar dan instellen, en hoe maak ik die participatie of zoiets. En m@rio schreef ook dat ik dan mijn hd moest formateren maar volgens de verkoper stond er aansluitgegevens op de hd, wat hij er ook mee bedoelde, dus weet ik niet zeker of ik het kan formateren?

Wie kan mij helpen (dus doel is het icoontje in deze computer te krijgen en de hd te laten werken ^^)

Pokemaniac,

zo te horen doe je dit niet dagelijks (formateren etc.)
Op je Harddisk staat idd een schema weergegeven hoe
je de jumpers kunt instellen.

Maar probeer eerst maar eens een Windows 98 opstart
diskette te bemachtigen. Start hier het systeem mee
op en voer vanaf de A: prompt het commando
FDISK eens uit en maak eerst een partititie aan, als
dat gelukt is kun je hem pas formateren.

Uitleg over o.a. Fdisk vind je op deze link.

Remy

Tot nu toe doe je niets fout, je bent alleen wat vergeten.

In Win98 start je nog het volgende op

start > uitvoeren > command
tik nu in Fdisk

Volg dan de handleiding van Remy
(maak wel een FAT32 partitie aan)

Als je dat helemaal gedaan hebt, opnieuw opstarten en dan kun je deze HD pas formateren.

Leukt het niet dan horen we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan