Nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik wil in deze Pentium mmx 233mhz met 64mb ram een nieuwe hd plaatsen van 20 gig ik heb een abit px5 moederbord kan ik hem gewoon op men mobo aansluiten misschien na een bios update van 2000... of moet ik een ide controller kopen en hoe moet ik die dan instaleren enz.. want ik wil hem op master ik heb nu een 4 gig schijf erin en die 20 gig moet wel snelle hd zijn zodat men pc ook wat sneller gaat

volgens mij gaat je pc nie sneller door een hd. misschien alleen het bestanden overplaatsen..

je kan hem gewoon aansluiten hoor!

hd

maar de hd die ik nu heb die draaid hele tijd op volle toeren bij opstarten en een herrie...

Als je je BIOS flasht naar de laatst mogelijke versie kun je volgens mij dr wel een 20 GB hdd schijf inzetten.

En een snellere HDD zal zeker wel verbetering aanbrengen.

Indien je een schijf aan schaft met 7200 RPM natuurlijk.
Deze maken minder lawaai en laten je systeem ook sneller opstarten.

Geplaatst door DarkZen
Als je je BIOS flasht naar de laatst mogelijke versie kun je volgens mij dr wel een 20 GB hdd schijf inzetten.

En een snellere HDD zal zeker wel verbetering aanbrengen.

Indien je een schijf aan schaft met 7200 RPM natuurlijk.
Deze maken minder lawaai en laten je systeem ook sneller opstarten.

ik merk er weinig van, heb maxtor diamond nog wat 7200rpm ata 133 ik vind het neit sneller ofzo.. de pc dan

Ik kan bij Abit geen px-5 mobo vinden. Vermoedelijk omdat hij te oud is. Ik weet niet zeker of de BIOS een schijf van 20gb ondersteunt. 'T is altijd te proberen natuurlijk.

Die schijf van 4 gb, is die 7200 of 5400 rpm? Als je ze aan dezelfde IDE kabel hangt gaan ze namelijk op dezelfde snelheid lopen. (dat niet, maar de gegevensoverdracht wordt net zo snel als die van de langzaamste schijf)

DarkZen, waarom zou een 7200 RPM schijf stiller zijn dan een van 5400??

Hey,
Ik heb ook een nieuwe HDD bestelt.. ik wil hem vervangen voor de Oude, want deze is sneller.. op de nieuwe wil ik dan Windows, en die andere is een extra HDD.. Kan ik gewoon de nieuwee HDD vervangen voor de oude, en hierop Win98 installen? Hoe moet het met de andere HDD, kan die er gewoon dan bij zonder problemen? Hoe maak ik de één Slave, en de ander Master?

je pakt die nieuwe HD. Je zet hem op Master door die dipswitch op de achterkant op de goede plek te zetten. Die nieuwe HD gaat op slave. Dan stop je een W98 opstartdiskette in, waar Fdisk op staat. Daarmee partitioneer (in stukjes verdelen) je de nieuwe HD. Dan installeer je windows.

Misschien kun je winXP installeren. Daarmee kun je tijdens het installeren de schijf partitioneren. Das wel zo makkelijk.

geen idee waar het voor staat. Ik denk dat je gelijk hebt.

Maar de naam maakt niet uit. De functie is belangrijker. Zoek anders even met google. Dan vind je voldoende uitleg over het programma

5400rpm

hij is 5400rpm ik heb nog bios update ligge van 2000 das laatste. er staan nog wel handboeken van mijn mobo op abit site.. heb hem zelf wel gevonden he staat nix in over tot hoeveel gig mobo aan kan ik weet wel dat die 4gb schijf ultra-ata/33 is

en als ik nieuwe koop gaat de oude er ook uit want ik heb anders niet genoeg molex stekkers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan