Nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
ik heb een leuk notebookje maar die heeft maar 60GB dus ik wil een nieuwe (interne!) HD steken (extern heb ik er eentje van 500GB dus dat heb ik echt niet nodig), maar een notebook draait meestal 5400rpm, zou ik dan een 7200rpm kunnen steken zonder problemen???

De 7200 rpm schijven worden warmer, dan de 5400 rpm. Ik betwijvel of je geen problemen krijgt met die extra warmte in je laptop.

Er worden genoeg notebooks met 7200 toeren schijven verkocht, dus denk niet dat het een probleem is. Let er wel op of je een ata (ide) of sata aansluiting hebt !

Die laptops zijn er dan ook op gemaakt, wat betreft de koeling.

Mijn laatste laptop AS96J (asus), kan ook worden uitgerust met een 7200rpm schijf. Het enige wat mijn schijf koelt is de behuizing zelf, en een paar luchtgaatjes. Geen heatpipes, fan's etc. Mijn notebook staat echter wel op een verhoging (alu) zodat de warmte makkelijker weg kan.
Mijn 5400rpm schijf is (bij rustig werk) zo'n 31 graden, als ik ga gamen ja dan ergens midden 40.
Mag toch hopen dat de fabrikanten (zowel notebook als HD) rekening houden met het plaatsen van een snellere schijf, helemaal wanneer dit bij aanschaf aangeboden wordt.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze: http://www.titan-cd.com/eng/fanpad/g3t.htm

3d-view.jpg

ja dan zal ik ook een cooling moeten aanschaffen, ik weet niet hoe warm men HD wordt, maar men cpu is al 50° en onder zware belasting 62° :s,maar bedankt voor de hulp!:thumb:

Hij is tot 15 inch, en voor mijn 15,4 inch is ie eigenlijk net te klein (al paste mijn oude 15,4 inch beter).
14 inch moet dus passen.

Stroom loopt inderdaad via een usb poort, en ik dacht dat ik toendertijd z'n 30 Euro ervoor heb betaald. Bij 4Launch is ie nu 26 Euro.

Een iets duurdere, 40 Euro, (maar in mijn ogen beter, vanwege de betere verspreiding van de lucht), is het product van zalman. (http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=224&code=030)
NC1000_04_eng.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan