nieuwe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunter68

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
ik heb een nieuwe interne HD gekocht van 1TB merk Seagate.
ik heb um aangesloten via SATA kabel en de Pc opgestart.......
maar de Pc ziet um niet...

help !!

james

Hoi,

Even voor de duidelijkheid je hebt hem met sata kabel aangesloten maar ook er een voedings kabel op aan gesloten?

Hoi,

We vergeten allemaal wel eens wat, succes verders :thumb:

Kijk in Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Maak het scherm maximaal groot.
Kijk of je in het onderste deelvenster de externe schijf ziet staan.

Ik vermoed namelijk dat de schijf wel gezien wordt, maar dat je er nog (1 of meer) partities op moet aanmaken (zodat die met een schijfletter kunt zien in Verkenner). Die partities kun je aanmaken in Schijfbeheer door te rechtsklikken op de vrij beschikbare ruimte op de externe schijf (in het onderste deelvenster).

Andere mogelijkheid (sluit het verhaal van boven niet uit, want dat zou dan daarna evt. moeten) zou kunnen zijn dat je het SATA kanaal in de BIOS nog moet aanzetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke gevonden in schijfbeheer.....hij geeft aan dat dit een "niet toegewezen" schijf is...en nu delen of ?

[...]dat je er nog (1 of meer) partities op moet aanmaken (zodat die met een schijfletter kunt zien in Verkenner). Die partities kun je aanmaken in Schijfbeheer door te rechtsklikken op de vrij beschikbare ruimte op de externe schijf (in het onderste deelvenster).
[...]

Staat toch hier vermeld, he....................... :confused:

Tijs.

sorry ben echt een leek als het hier om gaat , als ik op de "nieuwe interne HD" ga sta in schijfbeheer , en klik met rechts krijg ik de optie nieuw eenvoudig volume , moet ik die gebruiken ? zie nergens anders iets staan over partities ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan