Nieuwe HDD 250 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

EduardBoxem

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
ik ga morgen een Maxtor Diamondmax 10 250 GB harde schijf kopen

ik heb nu 2 harde schijven van 34 GB (master) en 20 GB (slave)

nou wou ik de 20 GB vervangen door de 250 GB

ik heb Windows XP geinstalleerd op de 34 GB en wil films en games installeren op de nieuwe grote...

als ik deze schijf ga plaatsen moet ik deze eerst partitioneren??? en als dat moet kan ik dan ook 1 partitie van 250 GB maken??

en is dit zo-ie-zo wel slim om te doen of kan ik beter op die 250 GB XP installeren?? (wel weer veel werk :P )

allebei de schijven zijn 7200 rpm snel

//Eduard:)

ondersteund je bios die grote schijf wel?? om dat je nu 2 kleine schijven hebt

heb net ff boekje van moederbord door gelezen

staat nix over dat het niet kan

heb wel een redelijk nieuwe PC

zet hier ff wat info over moederbord en bios:

P4 Titan 533 GA-81EX Series
Intel 845E chipset

Megatrends AMIBIOS (C)
Dual BIOS

en als jullie het dan ook niet weten ga er dan maar vanuit dat het wel lukt...kunnen jullie dan ook antwoord geven op mijn primaire vraag ;)

ik dank jullie alvast voor jullie tijd

Geplaatst door EduardBoxem
heb net ff boekje van moederbord door gelezen

staat nix over dat het niet kan

heb wel een redelijk nieuwe PC

zet hier ff wat info over moederbord en bios:

P4 Titan 533 GA-81EX Series
Intel 845E chipset

Megatrends AMIBIOS (C)
Dual BIOS

en als jullie het dan ook niet weten ga er dan maar vanuit dat het wel lukt...kunnen jullie dan ook antwoord geven op mijn primaire vraag ;)

ik dank jullie alvast voor jullie tijd

Met dit mobo gaat het lukken om een 250Gb aan te sluiten. Moest de HD niet volledig herkend worden, wat ik betwijfel, kan je op de site van maxtor nog altijd "MAXBLAST" downloaden. Dit is een overlay prog. zo moet je geen bios update doen.

Wat betreft je partionering: dit natuurlijk noodzakelijk. Je moet een logische partitie maken en deze ook formateren.

Geplaatst door vanzwam

Met dit mobo gaat het lukken om een 250Gb aan te sluiten. Moest de HD niet volledig herkend worden, wat ik betwijfel, kan je op de site van maxtor nog altijd "MAXBLAST" downloaden. Dit is een overlay prog. zo moet je geen bios update doen.

Wat betreft je partionering: dit is natuurlijk noodzakelijk. Je moet een logische partitie maken en deze ook formateren.

ik had toch nog een vraagje...als ik ga partitioneren moet ik dan ALLEEN deze optie kiezen:

1. Create Primary DOS Partition

dus alleen een primary Dos is genoeg??

ik had toch nog een vraagje...als ik ga partitioneren moet ik dan ALLEEN deze optie kiezen:

1. Create Primary DOS Partition

dus alleen een primary Dos is genoeg??

Ja. Maar denk er aan de nieuwste FDISK te gebruiken. Die kan grote schijven aan. En daarna formateren.

nu ik hier toch wat vragen zit te stellen...waar kan ik deze downloaden??? en deze kan ik gewoon op flop zetten en mee booten??

nu ik hier toch wat vragen zit te stellen...waar kan ik deze downloaden??? en deze kan ik gewoon op flop zetten en mee booten??

Nu downloaden, als je een opstart dikette hebt van WinME gaat het ook wel lukken volgens mij. Anders download op de site van maxtor de powerblast. Daar gaat het zeker mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan