Nieuwe HDD: grootte wordt niet volledig herkend in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo,

Mijn harde schijf is (maxtor 160 gb) is gecrashd, dus een nieuwe aangeschaft van 250 gb (western digital) en windows xp pro erop geïnstalleerd. Gevolg: in bios volledig herkend, in windows slecht 127 gb herkend. Ik heb geen sp1 of 2 bij mijn windows versie en kan deze voorlopig ook niet downloaden via betreffende pc. Ik heb al bij western digital op de site gekeken, maar beide genoemde oplossingen werken niet

( http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc...2VhcmNoX2ZubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1)

Nu weet ik nog dat ik in het verleden met de oude schijf van 160 gb het zelfde probleem had en dit probleem vrij eenvoudig verholpen is. Ik weet alleen niet meer hoe! Hellup!!!

je zal toch sp2 nodig heben of anders in schijf beheer het restant toevoegen al schijf D
xp zonder sp2 ziet niet meer dan 132gb let op windows bereken dit anders dus 127gb klop,
ongeveer wel.

Wat je kunt doen is:
1. XP installeren zonder SP2
2. SP2 downloaden en installeren
3. Maken van een gparted Live-CD m.b.v. (bijv.) ImgBurn, daarvan opstarten en de C-partitie vergroten naar de grootte die je wilt. Waarschijnlijk zal XP dan bij de volgende start een disk-controle starten, maar is de partitie verder in orde met de nieuwe grootte.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan